Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Äntligen fick jag hämta "nya" studsaren. ?

Featured Replies

Publicerat

Igår fick jag äntligen licensen på dämparen så jag kunde hämta hem min "nya" studsare, en Browning A-Bolt Hunter i 6,5x55 med Triton 42ii. 

Så fort tillfälle ges blir det en tur till banan för lite träning. ?

Den är tänkt att användas till bockjakten i första hand, vad rekommenderas för ammunition till rådjur? Har funderat på Lapua Mega men vad säger ni?

20190131_173226.jpg

Publicerat
2 hours ago Browning82 sa:

Igår fick jag äntligen licensen på dämparen så jag kunde hämta hem min "nya" studsare, en Browning A-Bolt Hunter i 6,5x55 med Triton 42ii. 

Så fort tillfälle ges blir det en tur till banan för lite träning. ?

Den är tänkt att användas till bockjakten i första hand, vad rekommenderas för ammunition till rådjur? Har funderat på Lapua Mega men vad säger ni?

20190131_173226.jpg

Ett klassiskt svar, det som skjuter bra i din bössa.

Publicerat
  • Författare
30 minutes ago strävhår sa:

Ett klassiskt svar, det som skjuter bra i din bössa.

Förvisso, tänkte mer på om det är någon speciell kula som passar bra till just rådjur. Begränsad till fabriksammo dock då jag inte handladdar och troligen inte kommer börja med det inom överskådlig framtid.

Publicerat

Norma ha ju Nosler BST eller Partition. 2 kulor med lite bättre BC som du borde prova då...

Publicerat

Jag har skjutit rådjur med Sako hammerhead, lapua mega, hornady interlock RN, hornady vmax, norma vulkan, nån hornady blyspets och remington core-lokt och alla har legat direkt eller inom kort. Mega är en bra kula, till allt klövvilt. Den funkar riktigt bra på gris också. Skjuter den tätt i bössan så kör på den. Det hade jag gjort. Skottplaceringen är det viktigaste.

Publicerat
  • Författare
46 minutes ago Flintbüchse sa:

Jag har skjutit rådjur med Sako hammerhead, lapua mega, hornady interlock RN, hornady vmax, norma vulkan, nån hornady blyspets och remington core-lokt och alla har legat direkt eller inom kort. Mega är en bra kula, till allt klövvilt. Den funkar riktigt bra på gris också. Skjuter den tätt i bössan så kör på den. Det hade jag gjort. Skottplaceringen är det viktigaste.

Det är ju ett plus med Megan då att den är bra på gris, finns en del runt där jag jagar.

Tror jag gör som jag tänkte då och testar megan, den är ju överkomlig i pris också.

Publicerat

Mega är en av de bästa standardkulorna jag testat. Skjuter oftast ruskigt tätt i de flesta vapen.