Publicerat Februari 4, 20197 yr Tjena, Sorry om det finns någon liknande tråd men jag hittade ingen så därför ställer jag frågan här.... Hur kan jag se vad det är för räffling på pipan? Vapnet i fråga är en Tikka T3x Lite i kaliber .223 ogängad 57 cm pipa. Jag har kartongen på bössan men jag ser inget om räfflingen och på pipan står det inget. Tacksam för svar.
Publicerat Februari 4, 20197 yr Författare 9 minutes ago sidelock sa: Du får mäta med din läskstång. Nu förstår jag inte ? Vad jag vet så säljs den bara med 1:8 och 1:12 i räffling. Det borde framkomma någonstans på vapnet eller kartongen.
Publicerat Februari 4, 20197 yr 8 minutes ago Ducati821 sa: Nu förstår jag inte ? Vad jag vet så säljs den bara med 1:8 och 1:12 i räffling. Det borde framkomma någonstans på vapnet eller kartongen. Fortsätt leta om du vill. Annars sätter du din läskstång med borste i pipan, märker stången, trycker i den tills den roterat ett varv, märker igen och trycker sen igenom borsten och skruvar av den innan du drar tillbaka stången. Mät avståndet mellan dina två märken så ser du vilken stigning du har.
Publicerat Februari 4, 20197 yr Författare 6 hours ago sidelock sa: Fortsätt leta om du vill. Annars sätter du din läskstång med borste i pipan, märker stången, trycker i den tills den roterat ett varv, märker igen och trycker sen igenom borsten och skruvar av den innan du drar tillbaka stången. Mät avståndet mellan dina två märken så ser du vilken stigning du har. Ber om ursäkt, kollade inte så noga på pipan ? det står ju klart och tydligt.