Hoppa till innehåll

Att äga hund och jobba, hur löser ni det?


WRoos

Recommended Posts

Tjena!

Undrar hur ni har löst det med att äga hund och jobba? Har ni möjlighet att ta med hunden till jobbet, vilket yrke har du ifall du har den möjligheten? Skriv gärna lite hur ni gör. Om hunden får stanna hemma hela dagarna, hur har ni löst det då? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag jobbar kväll.. frugan jobbar dagtid.. dessutom har jag hundgårdar.. närmsta grannen är morsan som kan ta in eller ut när det behövs om ingen är hemma... så för min del funkar det hur bra som helst..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hundgård. Jag och hustrun jobbar bägge skift så hunden får vara i hundgården så länge vi jobbar samtidigt. Oftast är någon av oss ledig när den andra jobbar så vi slipper ha ungarna på dagis och fritids så länge.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har kringbyggd gård med mur som ger en innergård på ca 250m2 där hundarna går fritt när jag och hustrun jobbar. Har även en hundlucka så de kan gå in i ett av garagen med värme/vatten/korgar/filtar etc. vill de va ute men slippa regn finns även en carport.

joråseratt här finns resurser ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jobbar som sjuksyrra i hemsjukvården så jycken hänger med i bilen under dagarna. Sen kör jag eget som skytteinstruktör under säsong

Är det varmt/kallt hänger han med in på kontoret. 

Skitbra att ge honom 10 min/timma fullt fokus med sök osv sen lite paus i bilen mellan besöken. Han får träffa mycket folk och mycket olika miljöer stad/landsbygd

M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade hundgård på hela tomten, funkade inte.

Fick ta med dem till hundhotellet på jobbet, funkade inte.

Bad om att få jobba en del hemma, de dagar jag jobbar sitter de i bilen (funkar bra) och får promenader, sen passar frugan dem och har dem i bilen när jag reser.

Själv har bilen och promenader löst allt när jag inte jobbar hemma.

De gör grannarna till nervvrak och vill fan inte vara hemmavid. Har med dem till skjutbanor och alla andra ställen. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det brukar vara hundens första tid som brukar krångla för en del, och framförallt vid första hunden, för man har ju aldrig bara en.

För mina första hundar var det hundgård som gällde då jag jobbade, då jag bodde själv. Såg alltid till att få ihop 4-5 veckors ledighet till varje ny flockmedlem, sedan funkade de övriga som fint sällskap under dagarna.

Nu jobbar vi olika och de få timmar som överlappas ibland får de ligga inne, finns en hundgård men den står tom men fungerar till nöds.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina hundar är hemma, inomhus. Just nu är ungarna ganska korta dagar på dagis, så det blir inte så långa dagar ensamma för hundarna. Jag jobbar hemifrån nån dag i veckan. Både jag och frugan har jobb med vanliga kontorstider. På mitt förra jobb hade jag hundbädd på mitt kontor. 

När det blir längre dagar ensamma för hundarna har vi haft nån hundrastare som hjälpt till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tre hundar, när jag jobbar borta, får dom oftast följa med, skönt med sällskap.
Har hundgård (50m2),hemma, där dom kan få vara dagtid om jag bara dags pendlar.
Ska byggas ut, eftersom det troligen blir fler hundar på gården... 
Det är jobbigare att ha EN hund... MEN logistiken, är helt klart jävlaigare med fler!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När jag hade hund kunde hon antingen vara ensam hela dagen vilket funkade men det tyckte vi var lite elakt så vi skaffade hundvakt istället, en pensionär som hade en hund vår hund älskade att hänga med, så det funkade hur bra som helst.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hunden hemma i tvättstugan. Vi har nära till jobbet, så jag eller frugan åker som regel hem på lunchen. På morgonen är det en av oss som åker senare och på eftermiddagen är det en av oss som kommer hem tidigare. Så det blir inte många timmar ensam för hunden. Det längsta hittills har nog varit fyra timmar. Ibland jobbar jag dessutom hemifrån. Och nån gång har hunden legat i bilen på jobbet. Skulle det krisa sig på något vis så har vi en hundvakt som oftast kan ställa upp. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jobbar en del på kontor och har hunden/hundarna med. Var andra hundar på kontoret tidigare men jag frågade om det var OK innan jag tog med den. En kollega har sin wachtel i samma rum. Kravet är att det ska vara snälla hundar som inte stör. Valp som inte är torr hade inte funkat för vi har heltäckningsmattor i halva lokalen. Upplever att de flesta som jobbar här ser det som ett mervärde att det finns hundar att klia och folk som besöker brukar bli glada, en bra dörröppnare att småprata om.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och sambon jobbar om varandra för det mesta så hunden är hemma. Skulle vi jobba samma tider så finns en hundgård. I nödfall så kan jag ha hunden i bilen på jobbet så länge det är under kväll/natt eller helg. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jobbar dagtid och frugan skift så det blir inte så många dagar som hunden behöver vara ensam länge. De dagar som kan ställa till det går svärföräldrarna ut med honom. Vid resor i jobbet likadant. Valpåldern är jobbigast att sy ihop.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Älghundarna åker ut i hundgården på morgonen och får komma in efter middagen.

Terriern och blandrasen får oftast vara inne under kalla årstiden, då jag jobbar dag och frun skift blir det inte så många timmar. 

Men då firman uppmanar löpträning så kommer någon få följa med bara det blir lite varmare ute. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...