Publicerat Januari 10, 200719 yr Kolla senaste all om jakt och vapen så ser du Håkan Jonssons toppjaktsreportage från den gången för ett par år sedan då vi träffades på Blaiken! Fina dagar! Mvh //Jakob
Publicerat Januari 10, 200719 yr Jag förstog att det var då, när vi träffades som reportaget var ifrån. Hur går det annars med toppjakten?
Publicerat Januari 14, 200719 yr Jag har precis läst den härliga bilder, är det du som är med där? Ja och nej! Inte på några bilder men det var jag som hjälpte killen (Klas) att skjuta sin tjäder. Jakob Jonasson.
Publicerat Januari 14, 200719 yr Jag förstog att det var då, när vi träffades som reportaget var ifrån. Hur går det annars med toppjakten? Toppjakten går bra! Har varit ute mycket tack vare (eller på grund av) den tidiga vintern. Skulle tro mellan 35 och 40 dagar redan. Jagat mycket hemomkring samt en del runt Vilhelmina, Åsele, Junsele, Sorsele. Själv då? Hur var hösten? Jagade själv in min Finnspetsvalp och det gick bra faktiskt! Klart mer fågel än i fjol.
Publicerat Januari 16, 200719 yr Hur var hösten? Jagade själv in min Finnspetsvalp och det gick bra faktiskt! Klart mer fågel än i fjol. Då får vi hoppas att du dyker upp på något jaktprov, när hunden fungerar som den ska. Jag hadde sämre med fågel än i fjol . Större kullar, men det var längre mellan dom. Det var även sämre med gammeltuppar, fast vad gör det när dom inte är någon vidare matfågel. Man får ju alltid skjuta fågel så man är nöjd när man har en fungerande gammelhund ;D. Men det är hösten om två år som gäller, för då ska jag jaga in en valp . Jag ska para tiken nu på senhösten, troligen i finland.