Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Ganzo

Förvaring av vapen hos en annan

Recommended Posts

Ganzo

Hej 

Jag har hyrt ut en del av min lägenhet och vill inte ha min vapen där då. Kan man ha de hos sin ex eller föräldrar.

tack för svar

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Arctic

Du får ansöka hos polisen. 

Normalt ska vapnet förvaras där du är folkbokförd. Det kan gå att få möjlighet att förvara vapnet på annat ställe -- men det finns helt klart ett tolkningsutrymme för polismyndigheten. 

Jag hade tillstånd att förvara mina vapen hos mina föräldrar när jag bodde utomlands. Min gissning är att du har svårare att få tillstånd -- men helt omöjligt torde det inte vara. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Finskavapen

Hos ett ex blir nog mycket svårt, föräldrarna gissar jag blir lättare.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ganzo
8 hours ago Finskavapen sa:

Hon är ex fru och mamma till min barn. Vi funderar på att flytta ihop igen men hon vill inte ha min adress där. Så jag är helt vilse vet inte vad jag ska göra nu.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jan-Erik1

Som Artic skriver måste du ansöka hos polisen och  dom kollar om dom tycker personen är lämplig, om det är ex,  föräldrar eller någon annan spelar ingen roll bara personen är lämplig. Du får betala en licensavgift, om den är per vapen eller om gäller alla vet jag inte. Tillståndet gällde bara ett år när jag förvarade åt en kompis, om det fortfarande är så vet jag ej. Ring och fråga polisen så får du svart på vitt hur du skall göra.

Mvh Jan-Erik

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
faxe

Jag förvarar just nu åt en kompis som är utomlands och jobbar. Ansökan gör hos polisen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Finskavapen

Har jaft min brors vaoen oga utlandsjobb, en avgift för allt och tillståndet gällde i 3 år.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.