Publicerat Januari 10, 200719 yr Funderar på att köpa en Antonio Zoli 1900 Alpen,kaliber 30-06. Vet någon något om modellen? Hur är Zoli studsare i allmänhet?? Tacksam för era åsikter.
Publicerat Januari 10, 200719 yr De skall ha gjort en ordentlig uppryckning på sistone och nu leverera riktigt fina och prisvärda bössor. Torde vara ett bra köp även om jag inte gillar deras krokiga kolvar som uppenbarligen är utformade för den tyska marknaden
Publicerat Januari 10, 200719 yr Det är väl i princip alla nybyggaa "Husqvarna" studsare som är Zoli.. Jag har haft två, en standard som jag stortrivdes med och en lyx.. Den sistnämnda hade ett löstagbart magasin och var lite finare kolvträ osv dessvärre så var den rätt elak att skjuta med i kal 30-06. Vart ngr rådjur och en bäver innan jag sålde den.. Bössorna är iaf helt ok, brukar inte vara så dyra. Mvh!
Publicerat Januari 10, 200719 yr Jag har en sådan AZ1900 6,5x55. Det är en exakt kopia jämfört med CG1900 i avseende på mekanismen. Jag provade ett slutstycke från en CG och det passade precis gick även att stänga (gjorde ingen provskjutning). Det enda jag inte gillar med modellen är att magasinet ej är löstagbart. Designen är 1970-tal. Använder den varje år i övningsskyttet på älgbanan innan älgjakten. Den bössan köpte jag 1987 för 3750 kr, nu kostar de nästan 10000 ser jag.
Publicerat Februari 1, 200719 yr Har en Zoli i 30-06 som jag haft i över 10 år. Har varit hel nöjd med denna. Lät en vapensmed ställa trycket innan jag köpte den ( blev mer än nöjd ;D) Vet dock att de hade en svacka ( gjorde mindre bra serier >) men detta skall tydligen nu vara åtgärdat. Så den du fundera på, vågar jag nog lova att du blir nöjd med. Min stannar kvar hos mig för alltid i allafall. Lycka till !!