Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rangefinder-Avståndsmätare

Featured Replies

Publicerat

Sitter o kollar lite på avståndsmätare i Usa nu när dollarn ligger hyffsat lågt i kurs!

Ser att Leica Rangemaster 1200 och Leupold RX IV ligger i samma priskategori.

Finns de nå andra kvallitets märken?

Fördelar/nackdelar på de olika?

Nån som har köpt därifrån o kan tippsa på billigt ställe?

Publicerat

www.theopticzone.com

www.cabelas.com

• 2 weeks later...
Publicerat

jag har inte provat någon av modellerna men det jag har märkt på min egen avståndsmätare (en nikon) är att jag aldrig använder

någon av funktionerna som finns. blir irriterad bara när jag trycker på fel knapp.

vi pratade lite om dom sist visst har du läst testet på dom.

ps några nyheter om ripjakten. jag har troligast fixat en polare som hänger på med skoter och släde. måste fixa vagn bara min har låst sig på ena hjulet.

Publicerat
Är dessa:

http://www.blocket.se/vi/7844248.htm?ca=1_7_s

något att ha? Känner inte igen märket men det ska man ju inte stirra sig blind på.

det var en tråd här om den för inte så länge sedan.

Publicerat

Enda inlägget jag hittar är från en kille som säger att han köpt en? Hittar ingen tråd om dem?

Publicerat

ursäkta fel forum. :-[

Publicerat

Jag tror man har igen det att satsa på kvalitet på avståndsmätare ;)

Själv har jag en  Leica Rangemaster 900 den funkar fint och har hyfsad optik

Publicerat

det smidiga med busnellen är ju att man får kikare och avståndsmätare i samma enhet dvs en färre pryla att hålla reda på. samma koncept har ju leica men prislappen på den är ju 4-5 ggr så hög. jag tror att detta är framtiden men är lite osäker på kvalitén däremot på busnellen. Och så vikten förstås, den väger ju ca 1 kg, vilket blir lite tungt i nacken en lång toppjaktsdag.

Lite sugen blir man dock nu när dollarkursen är låg

• 1 month later...
Publicerat

jag köpte en Leica från USA med garanti osv. för ca. 3000:- ink frakt, kan kolla om jag har kvar länken till handlaren, det var inga problem och Leican är väl den bästa mätaren på marknaden.

Bushnell har många olika varianter och många har problem med dom.

ett stort fel med många mätare är att siffrorna i displayen är svarta och ej belysta och då ser du inte vad dodm visar om bakgrunden är mörk=värdelöst.

Leican är belyst dock, och säkert en del andra också, men ett tips är att kolla upp det innan.

Publicerat
jag köpte en Leica från USA med garanti osv. för ca. 3000:- ink frakt, kan kolla om jag har kvar länken till handlaren, det var inga problem och Leican är väl den bästa mätaren på marknaden.

Bushnell har många olika varianter och många har problem med dom.

ett stort fel med många mätare är att siffrorna i displayen är svarta och ej belysta och då ser du inte vad dodm visar om bakgrunden är mörk=värdelöst.

Leican är belyst dock, och säkert en del andra också, men ett tips är att kolla upp det innan.

Det vore kanon om du hade kvar länken!

Publicerat

hittar den inte nu, men sök på E-bay och leta på e-bay

Publicerat

Jaguargruppen butikerna säljer Leica 900 för 4995 och 5900 för 1200an kan vara värt en slant att köpa på hemmaplan.

Enda som jag är missnöjd med på min Lecia 900 är att mätknappen går grymt segt i kyla >:(