Publicerat Mars 16, 20197 yr Hej, Har fått tag på Rhino 360 gr kulor i 45-70 och undrar om någon har laddata för dessa kulor. Kör med Hornady hylsor och Norma krut (helst då jag vill använda så få krutsorter som möjligt) Skjuter med en Marlin 1895 GBL Hls Robert
Publicerat Mars 16, 20197 yr Är det flång nya hylsor eller skjutna? Tänker mest på det faktum att Hornadys hylsor till deras leverevolution i 45-70 är kortare än standard... /Patrik
Publicerat Mars 16, 20197 yr Författare Hej, dom är helt nya. Har mätt dom och det skiljer inget ifrån Remingtonhylsor jag laddat om 4 ggr. Har så klart trimmat lite på Remington hylsorna. Då jag skjuter med samma vapen hela tiden har jag inte behövt att göra en full reset utan bara kört toppen/halsen på hylsorna. Hls Robban
Publicerat December 14, 20196 yr Vet inte om detta är rätt ställe att fråga. Men ni som har koll på laddata till vapnet kan nog svara på dessa enklare frågor. Frågan var avseende just Marlin (eller snarare bygelrepeter och jag är intresserad av .45 70) - hur gör man patron ur efter man stått på pass och kanske inte skjutit? (Alltså hur tömmer man det där ”röret” på smidigt vis). - om man övar in och repeterar ganska snabbt med bygelrepeter förstör det då mycket för ens hantering av en ”vanlig repeter”? Tack för att ni delar med er av era erfarenheter!