Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Tore

Brno 502 kombi

Recommended Posts

Tore

Hej! Jag kikar på en Brno 502 kombi, är det någon här som har erfarenhet av detta vapen? Det går loss för 13000 och de följer ett zeiss sikte och ett aimpoint med (båda två med snabbläste).

Har även en sauer 303 i fint skick som ja funderar på att göra mig av med, ska jag ge den i inbyte i sånna fall eller är det smartare att sälja via blocket tex?

Rävjägar'n

Inbyte innebär underpris. Jag hade sålt på blocket.

BigJim

502:an är en helt ok kombi och säkert ett "bättre kort" än de billiga kombis som finns på marknaden. Främre avtryckaren till kulpipan med snälltryck. 

Dock tycker jag att 13 papp låter i lite överkant. Detta beroende helt på vad det är för kaliber och "Zeiss" och "Aimpoint" optik på den.

/Må

Dansken

Det är absolut ett bra bruks vapen.
Om siktena sitter i BRNO's snabbfäste av stål vill jag minnas att bara dom kostar ett par tusen/ styck
Vad är det för kaliber? Randpatron naturligtvis till det pris?

303 är fortfarande inte "heta" efter Torsbo Handels Black Friday dumpning av priset för ett par år sen.
Vad bjuder dom för den? Det kan vara värt att slippa krångel att låta handlaren ta den och sen är det klart..

Tore

Har inte pratat me dom om sauern. Kaliber på kombin e 12/7x57, zeissen är en diavara 1,5-6x42 obelyst fortfarande dyrt?

tack för svar mvh

Dansken
16 minutes ago Tore sa:

fortfarande dyrt?

Absolut inte

BigJim

Zeiss Diavari säger inte heller nått direkt. Kan vara en gammal ståltubad som brukar säljas runt 2500-3000 kr, till en "modern" Diavari Victory som kanske kan värderas till 5000 kr. Typ.

Burzum

Har en sån kombi med extra hagelpip-set. Inget skrytvapen men ett helt okej och hyggligt smidigt bruksvapen med snälltryck på främre avtryckaren. God precision men värmeklättrar ca 15cm redan vid andra kulskottet. Priset tycker jag ser okej ut men det får vara upp till var och en att fundera över, vad skulle det kosta att köpa en ny kombi i klass1 med två fästen och två riktmedel? 

Dansken

Min klättrade 10- 12 cm till andraskottet, och där ungefär låg den kvar.

Ett av få vapen jag ångrar att jag sålde.

Tore

Vad tycker ni då? Ska jag slå till? Vad finns det för andra bra märken på kombi att leta efter?

Dansken

Det finns inte mycket annat i samma kvalitet och smidighet till så lite pengar som är något att ha.

• Like 2