Publicerat Mars 26, 20197 yr Någon som vet bra modell av en 22:a som inte är så stor och som passar bra till en yngre person?
Publicerat Mars 26, 20197 yr Savage Mk II, lätt och kort med plastkolv och rosttrög pipa. Har en som jag ev kan sälja.
Publicerat Mars 26, 20197 yr CZ455 med syntetkolv, standardpipa. Fördel att den har pipbytessystem om man vill ha en magnum också. Har köpt en med tanke på barnbarn som ska börja skjuta. Dyker ofta upp i till salu på forumen o blocket. Annars finns det nästan alltid paketpris med kikare för runt 5000kr, hos vapenhandlare.
Publicerat Mars 26, 20197 yr Winchester 9422 är väldigt nätt och rolig. Marlin 39, Browning BL22 samt Henry finns också på samma tema. De passar nog mindre bra om man vill ha en stor kikare på dock.
Publicerat Mars 26, 20197 yr 14 hours ago aasenheim sa: Någon som vet bra modell av en 22:a som inte är så stor och som passar bra till en yngre person? Sako quad är bra kort. Mina barn skjuter med den. De är 9 och 11 år.
Publicerat Mars 28, 20197 yr Har en browning t-bolt som mina barn skjuter med när dom följer med till banan. 6 och 9 år och det funkar bra.