Publicerat Mars 28, 20197 yr Fått frågan om vad detta är för modell på en Husqvarna i kaliber 8x57. ”Kan du ta reda på vad det är för bössa?” Jag svarade att jag nog känner nån som kan det..... och de personer jag ”känner” är ju ni här på Jaktsidan! Jag har inga bilder osv, utan bara ID-numret. Jag kan nog fixa det senare, men just nu är jag i Norge för att para min Alice... p.
Publicerat Mars 28, 20197 yr Med tanke på att se-numret är ett löpnummer som polisen sätter på alla vapen i Sverige lagom godtyckligt så säger det bara just denna Husqvarnan råkar befinna sig i Sverige...... T
Publicerat Mars 28, 20197 yr 3 hours ago vandraren sa: ”Kan du ta reda på vad det är för bössa?” Skriv: jag tror det är ett kulgevär..
Publicerat Mars 29, 20197 yr Författare 8 hours ago Dansken sa: Skriv: jag tror det är ett kulgevär.. Ja, med tanke på att 8x57 är ovanlig kaliber på hagel.... Hahaha: ni andra normalfuntade behövs! p.
Publicerat Mars 29, 20197 yr Som det mesta i gammal Hva form så behövs en bild på låda/slutstycke för exakt bestämning av vad det är men ska vi grabbgissa är det troligen en 648, sen Om den bygger på en m96 eller m98 låda låter jag va osagt utan bild ?
Publicerat April 1, 20197 yr Författare 5 hours ago Dansken sa: 640 med "förstärkt m/96 låda" Ok Inte så värst mycket att ha då? Eller inte bra som om det vore en M98 iaf? Skall framföra den info jag fått p.