Publicerat April 21, 20197 yr Har en skb 500 med dubbla pipset (skeet och jakt). Är lite trött på att växla pipor och bössan är dessutom inte den snyggaste längre så är sugen på något nytt. Trivs bra med nuvarande bössan och tittar därför på skb även nu. Någon som har koll på modell 885? Verkar ha nån form av Sidplattor. Antar för att efterlikna sidolås. Känns som en ren gimmick men bössan kan ju vara bes ändå såklart? För inte är det sidolås på riktigt?...
Publicerat April 22, 20197 yr SKBs "85-serie" banbössor kom i mitten på 90-talet. 585 - lite lättare och kortare, 685 fullvuxen basmodell och 885 lyxmodell med lösa sidoplattor. Borde funnits en 775 (högre gravyr), med men ngn sådan har jag aldrig sett..... Bra grejor! /T
Publicerat April 23, 20197 yr Författare Ok! Låter bra och kanske läge att åka och kolla på en sådan då! Ett par andra bössor jag gillar är Fabarm Elos c och Browning 425. Är det samma kvalitetsklass?
Publicerat April 24, 20197 yr 23 hours ago aasenheim sa: Ok! Låter bra och kanske läge att åka och kolla på en sådan då! Ett par andra bössor jag gillar är Fabarm Elos c och Browning 425. Är det samma kvalitetsklass? Elos är betydligt sämre, sedan är nog tidiga 425or det tristaste Browning gjort.... T