Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon med välskjutande cg4000/sauer200?

Featured Replies

Publicerat

Om någon vänlig själ som innehar ett sådant vapen skulle kunna svara på om det är meningen att metallklykan som håller främre stockskruven skall ligga an mot pipan vore jag tacksam.

Alltså att friliggningen på pipan så att säga börjar vid denna metallinfästning och pipan helt enkelt ligger emot den.

Då jag tog ur pipkanalen kändes det konstigt om det var meningen med denna anliggning så jag slipade ur den också till fullt friliggande pipa. Men med tanke på vapentypen kanske detta var helt fel och denna anliggning behövs för att hålla pipa och den klena framstocken ifrån varandra?

Publicerat

Jag har två framstockar till min CG4000 ( en original och en uppslipad till STR pipor) och ingen av dem tar metallbläcket i. Enda kontakten är mot lådan. Har mest skjutit den med min 22lr sats men den skjuter så bra man kan önska ur en 22:a.

har dock inga minnen om att sugrörspipan i 6,5 sköt dåligt....

Publicerat
  • Författare

Tack för svar!

Kanhända har den här varit för hårt dragen tidigare och därför låg emot? Syns tydligt märken i pipan där blecket legat på. Nåja, nu ligger den fritt och jag har tagit ur så mycket trä som är möjligt utan att gå ner i rembygelfästet. Ändå är den mycket lätt att trycka ihop. Pekfinger på pipan och tummen under stocken så trycker man lätt ihop. Känns lite sladdrigt.

Publicerat
  • Författare

Ingen  mer med input från sin bössa? Vore tryggt med lite flera exempel.

Förstocken på min är väldigt sladdrig. Kanske har varit för hårt åtdragen tidigare. Om man trycker den till vänster så stannar den där. Fjädrar inte tillbaka alltså. Det kan inte vara bra. Den ligger då mycket nära pipan. Kan mycket väl vara så att den vandrar lite sidledes under skjutning.

Publicerat

Kolvkonstruktionen är känslig för att dras för hårt och även om man drar lagom så kommer den till sist att börja dra snett och trycka på pipan.

sen är den dessutom inte att rekommendera ihop med benstöd då den är som du märkt rätt sladdrig....

Publicerat
  • Författare
3 hours ago TekDr sa:

Kolvkonstruktionen är känslig för att dras för hårt och även om man drar lagom så kommer den till sist att börja dra snett och trycka på pipan.

sen är den dessutom inte att rekommendera ihop med benstöd då den är som du märkt rätt sladdrig....

Jo jag tror att den varit för hårt dragen tidigare. Den är inte sned men kan ha dragits rakt uppåt, därav märken efter kontakt med blecken.

Den är helt fri nu, har ju tagit ur rätt mycket i pipkanalen. Men den kan lätt tryckas åt sidan och stannar då där. Ska ta ur mer på sidan i pipkanalen och vid nästa skjutning noggrant kolla pipans läge i stocken mellan varje skott.

Har rengjort pipan fullständigt nu. Med autosol, så den är så ren den kan bli. Dragit om pipinfästningen med visst stöd sidledes enligt tips från rs.

har skjutit med olika typer av stöd utan skillnader. Har inga fasta benstöd.