Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington Seven

Featured Replies

Publicerat

Idag gick jag in på en vapenbutik när jag var ute och åkte och gjorde det fatala misstaget att gå in i bunkern och klämma igenom sortimentet. Nåt man inte bör göra när ekonomin är otillräcklig och skåpet hemma är fullt.

När jag gick och ögnade igenom ställen fångade en liten nätt äldre bössa min blick och när jag tog ut den ur stället och började massagen som fina vapen brukar utsättas för fick jag en riktig wow-känsla. Helt plötsligt kändes mina plastiga moderna gevär hemma i skåpet rätt tråkiga.

Det visade sig vara en remington seven i .308 med kort låda. Ett ny bekantskap för mig. En trevlig sådan.

Nån som har erfarenhet av dessa?

Den var lite saftigt prissatt tycker jag för att vara en beg.bössa..

Publicerat

Är kanske partisk eftersom jag har tre stycken custombyggen baserade på Remingtons mekanismer, men jag förstår hur du känner ^_^ 

/M 

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Maichel sa:

Är kanske partisk eftersom jag har tre stycken custombyggen baserade på Remingtons mekanismer, men jag förstår hur du känner ^_^ 

/M 

Jag förstår varför du har det!

Jag kanske måste sälja en bössa och köpa den där alltså.. ?

Men 9200 kr är i blodigaste laget för en gammal bössa tycker jag. ?

Publicerat

Rätt många års erfarenhet nu, min är i 358win.☺️

Publicerat
  • Författare
36 minutes ago sidelock sa:

Rätt många års erfarenhet nu, min är i 358win.☺️

Antar att du är rätt nöjd med den då. :)

Publicerat
1 minute ago TikkaKoski sa:

Antar att du är rätt nöjd med den då.

Ja då.☺️

Publicerat
  • Författare

Fasettslipat slutstycke var fint också. Haha, jag pratar om geväret som frun pratar om bilar..

Publicerat

Jag hade länge en Seven CDL (finare trästocken, facettslipat slutstycke, slutstyckesgång som Sauer-ägare blir avundsjuka på). Väldigt, väldigt trevlig bössa. Jag lät pipa om min från .308 Win till .358 Win. Krävde friläggning av pipan för att skjuta väl, men när det var gjort sköt den utmärkt.

Det kan vara värt att tänka på att det inte är skitlätt att skjuta bra med en lätt bössa med sugrörspipa. Även i .308 hoppade min ganska rejält när jag lossade skott.

Enda nackdelen som jag ser det är att det finns färre tillbehör till Remington Seven jämför med 700.

Publicerat
  • Författare
5 hours ago LGH sa:

Enda nackdelen som jag ser det är att det finns färre tillbehör till Remington Seven jämför med 700.

Vad för tillbehör? Reservdelar? 

Publicerat
3 hours ago TikkaKoski sa:

Vad för tillbehör? Reservdelar? 

Nej, reservdelar finns på t.ex Brownells. Jag tänkte på om du vill köpa en tacticool stock eller andra mer skyttebetonade saker. Siktesbaser, reservdelar och liknande finns men inte i samma (enorma) utbud som till 700. 

Publicerat

Är inte en remington seven en barnbössa typ? Finns ju bara i klenkaliber om man nu inte väljer den helt tokiga kalibern .350 remington magnum...

:D

Publicerat
  • Författare
23 minutes ago Dahla sa:

Är inte en remington seven en barnbössa typ? Finns ju bara i klenkaliber om man nu inte väljer den helt tokiga kalibern .350 remington magnum...

.308 var denna. :)

Publicerat
  • Författare
1 hour ago LGH sa:

Nej, reservdelar finns på t.ex Brownells. Jag tänkte på om du vill köpa en tacticool stock eller andra mer skyttebetonade saker. Siktesbaser, reservdelar och liknande finns men inte i samma (enorma) utbud som till 700. 

Jag har inget intresse av sånt. :)

Publicerat
På 2019-05-04 at 23:15 TikkaKoski sa:

.308 var denna.

Jag försökte skämta... det är säkert en smidig bössa.