Publicerat Maj 5, 20197 yr God söndag eftermiddag. Fråga om detta med pipbytare hagel: Finns det hagelbössor som man kan ha både en pipa i 12 å 28 alternativt 20 å 28? Å om det finns vilka fabrikat erbjuder då detta?? Kaliber .410.....: Finns det även nån som har möjlighet till att kombinera .410 å 12 eller 20...? Med vänlig hälsning, Daniel
Publicerat Maj 5, 20197 yr Låter som ett ärende för en customsmed, antingen begagnat eller beställt av dig. Det låter dock om du ursäktar som ”hål i huvudet”, vitsen med småkalibrarna är att hela enheten kan byggas ner i storlek så om du bygger ett slikt missfoster kommer du fortfarande ha fullstor kolv och låda till din 28/410 och noll fördelar. För att ytterligare strö bajs på dina drömmar: det låter som att du ska ha en 20/76 så du kan lira med 21-28g laddningar som standard och nån gång när nöden så kräver trycka i en 36g bly eller rapp stålpil.
Publicerat Maj 5, 20197 yr Författare 30 minutes ago sidelock sa: Låter som ett ärende för en customsmed, antingen begagnat eller beställt av dig. Det låter dock om du ursäktar som ”hål i huvudet”, vitsen med småkalibrarna är att hela enheten kan byggas ner i storlek så om du bygger ett slikt missfoster kommer du fortfarande ha fullstor kolv och låda till din 28/410 och noll fördelar. För att ytterligare strö bajs på dina drömmar: det låter som att du ska ha en 20/76 så du kan lira med 21-28g laddningar som standard och nån gång när nöden så kräver trycka i en 36g bly eller rapp stålpil. Ja inte är det en optimala lösning. Verkligen inte.. Instämmer till fullo. Nä anledningen till frågan å tanken var om man kunde skaffa kaliber 28 eller .410 till att skjuta råttor å mink med utan att förstöra garderoben..... Pipbyte är ju sällan egentligen någon höjdar lösning utan mera en desperat lösning på vår tråkiga 6bössor lag......?. Men om jag förstår dej rätt så är det ingen traditionell tillverkare som bygger sådant utan det är special special isåfall...?
Publicerat Maj 5, 20197 yr Författare En annan fundering...: Vilken är den största kaliber som det finns dunsthagel till? Finns det större än 22WMR ??
Publicerat Maj 5, 20197 yr Finns till 357mag och 44mag. Jag tror du kan skjuta dina råttor med lätta kaliber 20 us9, det görs tom subsonicladdningar om man letar lite.
Publicerat Maj 5, 20197 yr Författare 17 minutes ago sidelock sa: Finns till 357mag och 44mag. Jag tror du kan skjuta dina råttor med lätta kaliber 20 us9, det görs tom subsonicladdningar om man letar lite. Gött?. Subsonicladdning...? Här behöver jag lite hjälp.... Va är det?
Publicerat Maj 5, 20197 yr Författare 23 minutes ago sidelock sa: Finns till 357mag och 44mag. Jag tror du kan skjuta dina råttor med lätta kaliber 20 us9, det görs tom subsonicladdningar om man letar lite. https://en.wikipedia.org/wiki/Subsonic_ammunition Gogel gav mej svaret. Hur tysta blir dom måntro i en kaliber 20e?.
Publicerat Maj 5, 20197 yr Författare 6 minutes ago Blaser66 sa: Tyst ? ? kanon. Hade passat perfekt till å jaga råttor å mink med när man inte vill störa folk.
Publicerat Maj 5, 20197 yr 1 hour ago Blaser66 sa: Tyst ? Det är väl en pang med dämpare så det ljudet är ju bara ½ sanningen.
Publicerat Maj 5, 20197 yr 2 hours ago Sjöfaran sa: God söndag eftermiddag. Fråga om detta med pipbytare hagel: Finns det hagelbössor som man kan ha både en pipa i 12 å 28 alternativt 20 å 28? Å om det finns vilka fabrikat erbjuder då detta?? Kaliber .410.....: Finns det även nån som har möjlighet till att kombinera .410 å 12 eller 20...? Med vänlig hälsning, Daniel Typ de flesta.... Browning har detta som snudd på standard, 20, 28 och .410 på en 20-baskyl. Det är bara här vi aldrig ser dem. T
Publicerat Maj 5, 20197 yr Författare 1 hour ago pmt sa: Typ de flesta.... Browning har detta som snudd på standard, 20, 28 och .410 på en 20-baskyl. Det är bara här vi aldrig ser dem. T Där ser man?. Märkligt att ingen nappar på det i Sverige... Tänkte ta å höra med handlaren om hur de ser ut med att få en 20e pipa till min A400....
Publicerat Maj 5, 20197 yr De kostar en slant men visst är det intressant i lockande, särskilt om man som ex jag har ett intresse för de så kallade sub kalibrarna. C
Publicerat Maj 5, 20197 yr Författare 1 hour ago Christian N sa: De kostar en slant men visst är det intressant i lockande, särskilt om man som ex jag har ett intresse för de så kallade sub kalibrarna. C Instämmer. De tråkigaste med pipbyte är ju att de är så dyrt. Skrämmande ofta kostar en pipa mer än en bössa....?
Publicerat Maj 6, 20197 yr 12 hours ago Sjöfaran sa: Instämmer. De tråkigaste med pipbyte är ju att de är så dyrt. Skrämmande ofta kostar en pipa mer än en bössa....? Inte om du beställer det från början. Eller kollar vad som finns i tex England. T
Publicerat Maj 6, 20197 yr Författare 2 hours ago pmt sa: Inte om du beställer det från början. Eller kollar vad som finns i tex England. T ....... så långt har jag inte tänkt..... De får jag komma ihåg, tack för tipset Tobias?.
Publicerat Maj 7, 20197 yr Behöver väl inte vara så galet? WTs 410:a är ju sugrörspipor som sitter i en kal 20 baskyl.. Man är i mål redan, har en äckelsmutt bössa tyngdmässigt.. Får man den lättare så tror jag det blir svårt att skjuta.. men jag vet inte för jag har aldrig testat. Just kal 28 är jag löjligt nyfiken på...
Publicerat Maj 7, 20197 yr 4 hours ago Hipshot sa: Just kal 28 är jag löjligt nyfiken på... Samma här nu när man får skjuta änder med den kalibern. En Browning 725 i kal 20 med extra pipset i 28 vore kul att prova. Borde kunna bli välbesökt monter/station på t ex Tullgarn? /Markus