Hoppa till innehåll

Choke till Classic by sabatti


JoelE

Recommended Posts

Hej!

Någon som vet var man kan köpa choke och chokenyckel till en hagelbock, Classic by sabatti, 12/70? Bössan är ifrån mitten av 90-talet.

det sitter en 3/4 choke på i ena pipan som jag skulle vilja byta till 1/4 för att skjuta med stålhagel på bana!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack @Hipshot !

hittar ingen choke där med min lilla kunskap!

såg även priserna på choker, rätt höga priser att lägga på en bössa som verkar ha rätt dåligt rykte!

För den fågeljakt jag bedriver tycker jag chockerna verkar ok! 1/4 i nederpipan och 3/4 i överpipan.

Det är altså endast för övningsskytte med stålhagel jag har läst mig till i forumet att man vill ha mindre trångborrning än 3/4(två sträck på choken)

Hur illa är det att köra 24g stålhagel i en 3/4 choke på en Classic ifrån mitten av 90-talet? Som ej har märkning med liljan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en miroku med fast borrning 1/4-3/4 och skjuter 24grams stålpatroner utan problem. Också en 90talare.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Ken1 sa:

Har en miroku med fast borrning 1/4-3/4 och skjuter 24grams stålpatroner utan problem. Också en 90talare.....

Jag kan intyga det!! :D:wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago JoelE sa:

Det är altså endast för övningsskytte med stålhagel jag har läst mig till i forumet att man vill ha mindre trångborrning än 3/4(två sträck på choken)

Hur illa är det att köra 24g stålhagel i en 3/4 choke på en Classic ifrån mitten av 90-talet? Som ej har märkning med liljan!

Det är illa.. men det beror inte på choken ? Kör på du, lite feltänk från min sida... övningspluggen har inget tryck så den ska hålla däremot ska du kanske inte dra iväg ståljaktplugg i trekvart pipan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...