Publicerat Maj 19, 20196 yr Bäst är ju telefonnummer: 14. Inget mer, varken före eller efter, bara14!
Publicerat Maj 19, 20196 yr Detta är en populär post. Då jag var liten grabb och man ringde upp och kom till växeltelefonisten sa man lika ofta namnet på den man ville tala med som man sa numret. Fru Madsen som satt i växeln visste allt om alla. När jag till exempel skulle ringa till Faster Karen (jag handlade åt dom ett par gånger i veckan efter skolan) frågade jag efter "Faster Karen" och sa inte numret (faster hade nummer 354) då kunde hon i växeln säga " nej din faster är inte hemma: jag såg hon var med bussen till Rönne (busstationen var precis utanför) så hon är nog hemma igen med eftermiddagsbussen". Eller man bad om en taxi när man kom till växeln. Då frågade fru Madsen om man ville med Herluf Lind eller med Pålle Lindtrop. Då sa man: bestäm du.. hon viste ju ändå vem som hade blivet utringd på körning och vem som var ledig.. Så nummer 14 är helt OK: det är inte så många ammunitionsfabriker i Åmotsfors... det löste växeltelefonisten säkert galant där med.
Publicerat Juni 3, 20196 yr Jag skall börja ringa nummerupplysningen och be dem koppla mig till "Dansken"!