Publicerat Januari 12, 200719 yr Jag har fått möjlighet att jaga bäver men har lite funderingar. När är bästa tiden? Är det någon ide och vara ute under vintern?
Publicerat Januari 12, 200719 yr Jag har fått möjlighet att jaga bäver men har lite funderingar.När är bästa tiden? Är det någon ide och vara ute under vintern? Inte om det är is. Bästa tiden vad jag förstår är vid islossningen på våren. Alltså april-maj.
Publicerat Januari 12, 200719 yr Så fort de töar brukar bävrarna titta ut. De är ju lätt å se när dom börjar vara ute lite mera frekvent dom lämnar ju ganska tydliga spår efter sej. Köttet tycker jag är godast på våren, De brukar bli köttfärs biffar och korv. Fettet är ingen höjdare precis de bör man undvika som rådjur :-[. Skinnet är fint och tätt men räkna med många timmar när du flår de. Tänk på att dom har bra luktsinne och brukar spana av området ganska noga innan dom går upp synd bara att man inte har vorstern kvar för hon var en bra apportör nu får de duga med ett långt metspö med krok tejpad längst ut då inte kanoten är med ;D