Publicerat Juni 1, 20196 yr Jag behöver feedback/råd inför köp av begagnat kikarsikte. Det står mellan: - Schmidt & Bender Stratos 2,5-13x56, 5 år gammalt. - Kahles Helia CSX 3-12x56, 7 år gammalt. Båda spelar ju i samma liga och båda är i fint skick och lämpar sig till min typ av jakt. Tacksam för input. Vad säger ni?
Publicerat Juni 1, 20196 yr Författare 4 hours ago Dansken sa: Båda är bra. Ta den som dina ögon upplever som bäst. Tack, Det är ju faktiskt det rätta och enkla svaret.
Publicerat Juni 2, 20196 yr Detta är en populär post. För mig är riktmedlet väldigt viktigt. Världens bästa optik hjälper inte om jag inte trivs med riktmedlet. Så ägna en tanke åt riktmedlet också.
Publicerat Juni 2, 20196 yr Författare Sant, det är tyska ettan på just detta S&B siktet och 4dot på Kahles siktet. Jag lutar mer åt Kahles just pga att jag gillar 4dot mer som riktmedel. Man begär 9000kr för Kahlessiktet. Verkar det rimligt?
Publicerat Juni 2, 20196 yr Jag skulle köpa Kahles siktet då med dom riktmedel.. Priset är det inte så mycket att säga om. Men jag är övertygad om att du blir nöjd. ( Själv har jag 4 nyare Kahles av någon anledning ? )
Publicerat Juni 2, 20196 yr 51 minutes ago Planis sa: Sant, det är tyska ettan på just detta S&B siktet Är du hundra på detta? Kollade hemsidan och även en gammal spec för just Stratos. De verkar bara ha funnits med belysta FD4 och FD7.
Publicerat Juni 2, 20196 yr Författare Du har rätt BigJim, det är jag blandar ihop 2 olika S&B som är under min radar, det S&B med tyska ettan gäller ett S&B Zenith 2,5-10x56.
Publicerat Juni 2, 20196 yr Ok! Hade ett dylikt fast med FD7 som jag gillade skarpt. Funkade även bra till drev..