Publicerat Juni 23, 20196 yr Hej, Lyckades köra okularet och kikaren med lite för hög fart i berget under säljakt. Därför man aldrig laddar bössan innan man ska skjuta... Hursomhelst, okularet har en ordentlig bula på utsidan och finns lite repor här och var. Skickade ett mail till Zeiss reparation och ska skicka iväg kikaren imorgon. Hur mycket tror ni det hamnar på, funderar om man ska höra av sig till försäkringsbolaget direkt? Hur länge tror ni det tar? Har ni erfarenheter? Med vänliga hälsningar, Filip
Publicerat Juni 23, 20196 yr Har gjort liknande och ja, försäkringsbolaget bör du ringa snarast. Förövrigt så har jag aldrig haft strul i såna ärrenden som tur är o allt har gått riktigt smidigt!
Publicerat Juni 24, 20196 yr Författare 11 hours ago marcus.söderlund sa: Har gjort liknande och ja, försäkringsbolaget bör du ringa snarast. Förövrigt så har jag aldrig haft strul i såna ärrenden som tur är o allt har gått riktigt smidigt! Hört av mig till försäkringsbolaget, var rätt givet ifall att kikaren skulle vara för trasig. Undrar hur lång tid det brukar ta hos Zeiss främst, om man behöver köpa en annan kikare under tiden...
Publicerat Juni 24, 20196 yr 18 minutes ago ÅlandsFilip sa: Hört av mig till försäkringsbolaget, var rätt givet ifall att kikaren skulle vara för trasig. Undrar hur lång tid det brukar ta hos Zeiss främst, om man behöver köpa en annan kikare under tiden... Dom gångerna jag varit med om att zeiss har fått mottagit siktet så 3-6v för o ha de hemma igen.
Publicerat Juni 24, 20196 yr 4 minutes ago ÅlandsFilip sa: Hört av mig till försäkringsbolaget, var rätt givet ifall att kikaren skulle vara för trasig. Undrar hur lång tid det brukar ta hos Zeiss främst, om man behöver köpa en annan kikare under tiden... Semestertider nu, men min erfarenhet av Zeiss Sverige är att saker som kan lösas i Stockholm går fort, nästan alltid hemma igen på en vecka. Måste det ner till Tyskland så tar det längre tid, men tror jag har fått grejorna tillbaka på en månad iaf. Möjligt att de har ett reparerat/renoverat sikte av samma modell på hyllan och då kan det gå fortare om du accepterar det. Sedan är det alltid en god idé att ha ett reservsikte...
Publicerat Juni 24, 20196 yr Författare Ringde ner till Tyskland och frågade rakt ut. Kan inte vara utan sikte för länge... Dem trodde 3-4 veckor. Hoppas det går så fort. Skickar iväg det idag.