Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Zeiss reparation frågor

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Lyckades köra okularet och kikaren med lite för hög fart i berget under säljakt. Därför man aldrig laddar bössan innan man ska skjuta... Hursomhelst, okularet har en ordentlig bula på utsidan och finns lite repor här och var. Skickade ett mail till Zeiss reparation och ska skicka iväg kikaren imorgon. Hur mycket tror ni det hamnar på, funderar om man ska höra av sig till försäkringsbolaget direkt? Hur länge tror ni det tar? Har ni erfarenheter?

Med vänliga hälsningar, Filip

Publicerat

Har gjort liknande och ja, försäkringsbolaget bör du ringa snarast. 

Förövrigt så har jag aldrig haft strul i såna ärrenden som tur är o allt har gått riktigt smidigt!

Publicerat
  • Författare
11 hours ago marcus.söderlund sa:

Har gjort liknande och ja, försäkringsbolaget bör du ringa snarast. 

Förövrigt så har jag aldrig haft strul i såna ärrenden som tur är o allt har gått riktigt smidigt!

Hört av mig till försäkringsbolaget, var rätt givet ifall att kikaren skulle vara för trasig. Undrar hur lång tid det brukar ta hos Zeiss främst, om man behöver köpa en annan kikare under tiden...

Publicerat
18 minutes ago ÅlandsFilip sa:

Hört av mig till försäkringsbolaget, var rätt givet ifall att kikaren skulle vara för trasig. Undrar hur lång tid det brukar ta hos Zeiss främst, om man behöver köpa en annan kikare under tiden...

Dom gångerna  jag varit med om att zeiss har fått mottagit siktet så 3-6v för o ha de hemma igen.

Publicerat
4 minutes ago ÅlandsFilip sa:

Semestertider nu, men min erfarenhet av Zeiss Sverige är att saker som kan lösas i Stockholm går fort, nästan alltid hemma igen på en vecka. 

Måste det ner till Tyskland så tar det längre tid, men tror jag har fått grejorna tillbaka på en månad iaf.  Möjligt att de har ett reparerat/renoverat sikte av samma modell på hyllan och då kan det gå fortare om du accepterar det.

Sedan är det alltid en god idé att ha ett reservsikte...

Publicerat
  • Författare

Ringde ner till Tyskland och frågade rakt ut. Kan inte vara utan sikte för länge... Dem trodde 3-4 veckor. Hoppas det går så fort. Skickar iväg det idag.