Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
228

Teague Choker

Recommended Posts

228

Funderar på att beställa ett par 3/8 Teague Choker till min B725 och ha till allt mitt skytte men jag undrar om man skall ha dem i rostfritt eller i titan samt om man skall ta vanliga extended eller superextended?

Blir det någon praktiskt skillnad mellan materialen eller är det bara vikten som skiljer?

Märken man någon skillnad mellan extenden och superextended på svärmen?

Tacksam för input.

Hipshot

Mellan Flush och Extended tycker jag man märker skillnad men inte mellan ext och super ext.. Har ingen aning om olika material gör ngn skillnad heller, tror mer det handlar om vikt där faktiskt.

Svenstorparn

Klart du ska ha ett par 3/8 Teague choker, det är en av många omtyckt choke mig själv inkluderad.

Sen förstår jag inte idéen med extended om det inte är en ren banbössa men det är en annan diskussion😁

Hipshot

Extended är bra, så fort du lutar pangen mot ngt så är det chokerna som "drabbas" och inte pipan.. avgjort bra! Sen känns flush tuberna väldigt korta jämförelsevis. Så det är ett enkelt val tycker jag. 

Christian N

Jag gillar både extended och super varianten på min Benelli satt ofta en 3/8 och ibland en 5/8 båda kastade mycket trevliga mönster och viltet föll allt som oftast./C 

Ken1

Klart du ska ha ett par teague 3/8 extended 😁 kör själv med det i en av browningarna och dom lämnar inget iövrigt att önska. Winchestern fick ett par superextended i 1/4 mest bara för att jag hade dom liggandes. Märker ingen skillnad mellan dom.

• Like 1

228

@Ken1 Är dina extendend i rostfritt eller titan?

Ken1
2 hours ago 228 sa:

@Ken1 Är dina extendend i rostfritt eller titan?

Tippar på rostfritt. 

Prestige

Nu är väl i och för sig B725ans DS extended choker bra som dom är. Men ska du komplettera så välj Titan. Jag har (visserligen Brileys) standard Ti choker i min Browning och förutom att dom är lätta så blir dom aldrig skitiga. Nästan så man misstänker att Briley skickat dom till Dupont för ett sista dopp i grytan.

228

Nu har jag beställt 2 st 3/8 Extendend i rostfritt från Teague, så det stora frågan nu är vad jag skall skylla mina bommar på i framtiden😃