Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Östergrenskidor!

Featured Replies

Publicerat

Är på jakt efter skidor från Bo Östergren. Någon som har koll på hur jag får tag i dem?

Publicerat

Tack! Nån aning om priser?

Publicerat

Hm, jag såg dessa i senaste Jakt och Vapen i reportaget om Blaser K95 som förövrigt så jävligt fin ut men det är ju en helt annan sak...

Vad är egentligen skillnaden/fördelen jämfört med Tegsnäs?

Jag körde sönder mina Tegsnäsare tidigare i vinter på den förbannade skaren som vi hade under första delen av toppjakten så jag är på jakt efter nya och dessa kan ju vara ett alternativ. Får du tag på prisuppgift så är även jag intresserad av den informationen.

Publicerat

Tegnsä har enl MIN uppfattning 2 brister som lössnöskida. Har bara sett Bo Östergren, aldrig provat men TROR den skidan har bättre lösning på båda sakerna.

1. Tegsnäs har för "brant" brätte. Gör att det blir högre motstånd och tyngre att få upp skidan på snön. Skidan styrs ju upp på snön av brättet vid varje steg.

2. Lite för styva (iallafall min 3 par 7-9 fot). Sjunker foten ner i lössnön sjunker spetsen ner för mkt (=tyngre att "få upp" i steget). Mjukare skida skulle göra att spetsen låg kvar uppe på snön bättre.

Publicerat

Pratade med honom tidigare idag. Tyvärr verkar det omöjligt att få ett par innan denna vinter är slut. Möjligen april. Han hade flyttat till nya lokaler och låg efter med beställningar. Priser var runt 3000 upp till ungefär 3500.

För dom som har läge så går det att kolla in skidorna på Jokkmokks marknad. Mycket trevlig och hjälpsam karl och jag tänker definitivt beställa ett par!

Utmärkande för hans skidor är längden, normallängd runt 10 fot, och det långa mjuka brättet.