Publicerat Juli 23, 20197 yr Skulle ett underbeslag till en Sako A7 308 passa till en Sako 75 i 308? Ser lådorna lika ut och är avståndet mellan lådskruvarna det samma? Hittar inga uppgifter på deras hemsida och lokala butiken vet inte.
Publicerat Juli 23, 20197 yr Nu har jag precis gått på en nit på en GRS som jag tror var till en A7:a. Avståndet mellan hålen stämmer så långt jag kunde se men det skiljer en del i formen. Dock tror jag det går att modda åt det hållet med halvsnyggt resultat. Sen om du får den att mata är en annan sak. Notera dock att detta var en LA kolv och Sako 75 iv låda
Publicerat Juli 23, 20197 yr Författare Ok. Tack! Det viktigaste tror jag är att avståndet mellan lådskruvarna är samma. Lite Dremmel och lite bäddmassa borde lösa det andra. Till och med bli ganska snyggt.
Publicerat Juli 23, 20197 yr Kan ju även närma här att en Sako 75 låda passar uselt i en A7 kolv.. stora glapp att plasta i bakre delen
Publicerat Juli 23, 20197 yr Författare Det där kommer att bli både bra och snyggt med en grön bäddmassa. Kul projekt!
Publicerat Juli 23, 20197 yr 13 hours ago josc72 sa: Det där kommer att bli både bra och snyggt med en grön bäddmassa. Kul projekt! Kolven åkte tillbaka till säljaren... har man köpt en kolv för Sako 75 (vilket säljaren hävdade) så får det fan va det.... kommer snart en sprillans ny brun Hunter... som ska bäddas inordning till den 1/8.