Publicerat Juli 24, 20196 yr Hej! Är det någon som har erfarenheter kring att sätta en picatinnyskena på en sako 85. Har sett att "Contessa" tillverkar. Sakon kastar ju ut hylsan ganska mycket uppåt pga utstötarens placering.Tänker att hylsan då tar i skenan o studsar tillbaka? Är ute efter att kunna använda lite olika kikare. /Nissen
Publicerat Juli 26, 20196 yr Inte till 85:a men tänkte sätta på min 75:a för många år sen. De jag hittade byggde alldeles för mycket på höjden så det slutade med att jag skulle få en specialare fräst av en smed. Han hade dock lite dåligt med tid så det rann ut i sanden. Slutade med att jag skaffade Leupold QR montage istället. Har fungerat fint hittills men jag är sugen på att få en skena fräst till 75:an.
Publicerat Juli 26, 20196 yr Jag har Apel vrid på min Sako 75. En bra lösning på att få ett hållfast snabbmontage av god kvalitet på en Sako.
Publicerat Juli 26, 20196 yr Författare 4 hours ago M-Ola sa: Inte till 85:a men tänkte sätta på min 75:a för många år sen. De jag hittade byggde alldeles för mycket på höjden så det slutade med att jag skulle få en specialare fräst av en smed. Han hade dock lite dåligt med tid så det rann ut i sanden. Slutade med att jag skaffade Leupold QR montage istället. Har fungerat fint hittills men jag är sugen på att få en skena fräst till 75:an. Jepp, jag satt och tittade på nätet i dag och insåg att det nog blir väl högt med en skena. Då började jag fundera på leupold QR i stället. Bra att höra att du tycker det funkar ok! Mvh
Publicerat Juli 26, 20196 yr Författare 3 hours ago Dansken sa: Jag har Apel vrid på min Sako 75. En bra lösning på att få ett hållfast snabbmontage av god kvalitet på en Sako. Just det ja. Apel ska ju vara kanonbra. Bra tipps. Tack! Finns det ringar i olika höjder? Mvh