Publicerat Juli 25, 20196 yr HejJag vill börja med att tacka alla som hjälpt mig att välja/bli klokare av val av ljuddämpare.Helt fantastisk fin o konkret respons!Nu ska vi inte gå in på vilken det ev blir men nu kommer nästa fråga:Jag måste gänga min x-bolt Hunter 308 o funderar på om jag även ska passa på att kapa den och i så fall hur mkt??Den har standardlängd, 56cm.Fakta om ljuddämpare:Totallängd: 230mmFörlänger pipan med :12 el 15 cm (väljer mellan två olika dämpare...)Vikt: Ca 400gVet egentligen inte varför men jag tänkte att 6cm kanske är lagom att kapa?Vad tycker ni?Hur förändras tex balansen, vikten, svingen, knallen/dämpningen om man kapar el inte?Ni får väldigt gärna motivera för o emot så at jag förstår ert resonemang.Sen om ni kan rekommendera något runt Stockholm/Uppsala som kan göra jobbet (pris?) så skulle det vara guld värt!!Jag tackar på förhand Ps jag har letat runt här på forumet men hittade inte vad jag sökte så därför denna trådTack så mkt!