Publicerat Augusti 5, 20196 yr Tänkte köpa en Weihrauch 22a Är Hw66P bättre än en Hw60J så det är värt att betala extra för? /Per
Publicerat Augusti 6, 20196 yr Hej! Största skillnaden är kolven. Hw60 j är ju med bayersk backe, lite slimmad förstock, nätskärning och schnabel medan hw 66 är rak, lite grövre och utan skärning. Gissar att kolvarna på HW60j kan vara finare i kvalitet men är inte säker. Prova båda så känner du vilken som passar bäst, samt om du vill ha direkt trycke eller tvåstegstrycke. Det är bra bössor, men mitt tips är att prova så du känner vad som passar. Jag har en HW60J som jag gillar men det hade inte skadat med lite rakare kolv. Dock kändes den mer slimmad och jaktmässig för min del.
Publicerat Augusti 7, 20196 yr Är den ena stocken grov, oslimmad och saknar nätskärning men billigare hade jag köpt den. Sedan hade jag plockat fram rasp och slippapper och slimmat till rätt form själv.