Publicerat Augusti 12, 20196 yr Detta är en populär post. Tänkte man kanske kan dela med sig av generella handladdningstips i en egen tråd? Själv slog jag på stort och köpte en ny hylstork på Jula för 29kr. Effektivt och klart prisvärt. Ställ på elementet eller vid pannan så är hylsorna torra i ett nafs.
Publicerat Augusti 12, 20196 yr Författare Detta är en populär post. Om man är sugen på ett (än så länge) gratis och faktiskt riktigt kompetent alternativ till QL finns Gordon's Reloading Tool, GRT. Kräver registrering. Har suttit och labbat en del med det och det jag stör mig mest på är att standardlufttrycket är 980hPa, vilket jag sällan eller ens någonsin ser där jag skjuter och jagar. Lufttrycket ger väldigt stort utslag på tryckkurvan man får i laddningen, så ta reda på ungefärligt lufttryck - men det är säkrare att ligga lågt i lufttryck. Labba runt lite vettja. Finns till Windows och Linux, men jag kör det på min Mac i Wine, helt utan problem.