Publicerat Augusti 17, 20196 yr Nu har jag googlat mig galen, hittar inte rätt. Jag har den här asken ammo till min .22 wmr, och söker efter nån tabell som beskriver ballistiken för den: Jag har winchesters ballistikapp, men där hittar jag inte den här patronen. Så då tänkte jag prova Normas app, men då saknar jag några värden för att kunna mata in uppgifterna. Nån som har nån länk där jag kan se tabell över kulbanan och gärna ballistisk koefficient osv för den här?
Publicerat Augusti 18, 20196 yr Författare 10 minutes ago Eamonn sa: https://winchester.com/Products/Ammunition/Rimfire/Super-X/X22MSUB Är det samma? Den du länkade till heter super x, och fanns med i appen oxå, men jag hittade inte ”super x” nånstans på min lilla låda.
Publicerat Augusti 18, 20196 yr Nej inte samma men skillnaden är nog försvinnande liten. Dom har kanske t.ex. satt dit en blötare kula och döpt om den eller bara standardiserat den till en annan produktserie om din ammo är äldre. Specen är iaf samma kulvikt/form och skiljer 1,5 m/s så i princip identisk.