Publicerat Augusti 22, 20196 yr Hej! Nybliven medlem som hittade hit till forumet då jag har påbörjat min väg till jägarexamen (börjat studera). Är 38 år och bor i Skellefteå. Har varit intresserad av fiske hela livet och sneglat mot jakten då och då men först nu tar jag tag i det. Verkar vara ett väldigt trevligt forum med mycket att läsa in sig på. Kommer nog att fråga mycket när det blir dags att införskaffa den första utrustningen.
Publicerat Augusti 22, 20196 yr Välkommen ? Läs på, och komplettera med frågor, helt rätt väg att börja ?
Publicerat Augusti 22, 20196 yr Du kommer att lära dig massor av nya intressanta saker på din väg till jägarexamen! Välkommen till forat!
Publicerat Augusti 22, 20196 yr Välkommen hit. När jag tog examen så blev jag medlem här. Kan säga att 99,99 % av allt kunskap jag har vad gäller jakt, bössor och annan utrustning kommer härifrån. Skönare gäng kommer du inte att hitta !
Publicerat Augusti 23, 20196 yr Författare Tack alla! ja det verkar finnas hur mycket som helst att läsa. Ser fram emot när jag kan börja handla vapen/utrustning men först jägarexamen. Har valt att studera själv, väldigt intressant och mycket som är bra att veta även om man inte är intresserad av jakt. Ska följa med en kollega på älgjakt nu när den drar igång för att se hur det går till i praktiken.
Publicerat Maj 28, 20205 yr Författare Efter att bara har läst en massa på detta forum så kommer en liten uppdatering: Äntligen är jägarexamen avklarad så nu är det dags att införskaffa vapenskåp samt kul- och hagelgevär. Har en gammal HVA 640 8x57js på G av en bekant. Sitter ett gammalt kikarsikte som han tyckte jag skulle byta ut så det blir ett begagnat Karl Kaps 1,5-6x42 som jag fick tag på. Hagelbössan alternativt en kombi är nästa steg.
Publicerat Maj 28, 20205 yr Välkommen, låter som en bra start och vettigt alternativ på kikarsikte. 1,5x6 är väldigt allround! //Danielj
Publicerat Maj 28, 20205 yr Grattis till examen. Satsa på en ren hagelbössa först, när du jagat ett tag vet du om du behöver en kombi.