Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Neoprenväst till vorsteh

Featured Replies

Publicerat

Ska skaffa en väst till hunden för sjöfågeljakten men det verkar finnas en hel del att välja på. Vilka är bra och vilka är kass? Finns det någon som har gjort en väst med handtag, skulle underlätta om man ska lyfta in hunden i båten?

Publicerat
8 hours ago, Jonas.G said:

Ska skaffa en väst till hunden för sjöfågeljakten men det verkar finnas en hel del att välja på. Vilka är bra och vilka är kass? Finns det någon som har gjort en väst med handtag, skulle underlätta om man ska lyfta in hunden i båten?

https://www.cabelas.com/product/home-cabin/dog-training-supplies/dog-vests-boots-apparel/pc/104798880/c/104715180/sc/234199080/cabelas-mm-neoprene-dog-vest-with-armor-flex-chest-protector/2235551.uts?slotId=6

Den första vi skaffa och den rejälaste, har några sladdriga svenska varianter nu som fungerar men inte lika i rejälhet. 

Publicerat

Vi köpte från Cabelas med och de västarna hänger med fortfarande.. 10 år senare. Kardborrebandet har behövt lite kärlek men annars funkar de fortfarande. Så pass bra dessvärre att ena västen lånades ut och var så bra så hen valde att inte lämna den åter.. 

Handtag låter inte vettigt.. Handtaget sitter väl mitt på ryggen, det innebär att man får lyfta X antal kg vorsthe ur vattnet rätt upp i båt. Bättre att ta ett tag i nackskinnet och hålla emot så kravlar hundarna upp själva i båten. Är de rejält trötta så får man hjälpa till att lyfta lite.

Publicerat

Jag köpte Hurrtas oranga rambler till den här säsongen. Ännu inte provkörd men den känns vettig med handtag och fäste för lanterna. 

Publicerat
  • Författare

Ser ut som om cabelas har sålt slut. Hur stökigt är det att beställe från dem?

Hur är avery eller dokkens västar?

Publicerat

Köpte dokken till min hund funkar bra. Ingen vorsteh dock ?

• 2 weeks later...
Publicerat
På 2019-09-05 at 08:20 Hipshot sa:

Vi köpte från Cabelas med och de västarna hänger med fortfarande.. 10 år senare. Kardborrebandet har behövt lite kärlek men annars funkar de fortfarande. Så pass bra dessvärre att ena västen lånades ut och var så bra så hen valde att inte lämna den åter.. 

Handtag låter inte vettigt.. Handtaget sitter väl mitt på ryggen, det innebär att man får lyfta X antal kg vorsthe ur vattnet rätt upp i båt. Bättre att ta ett tag i nackskinnet och hålla emot så kravlar hundarna upp själva i båten. Är de rejält trötta så får man hjälpa till att lyfta lite.

Nackskinn + handtag skulle jag vilja ha !  Men jag vetefan om det går att handla ifrån Cabelas idag, min jänke kompis ringde dom härom dagen  och frågade och Europa och mellanöstern skickade dom inte till (?) 

/ P

Publicerat
14 minutes ago, culot said:

Nackskinn + handtag skulle jag vilja ha !  Men jag vetefan om det går att handla ifrån Cabelas idag, min jänke kompis ringde dom härom dagen  och frågade och Europa och mellanöstern skickade dom inte till (?) 

/ P

Gissar att det är nya datalagen.

Publicerat
2 hours ago culot sa:

/ P

Europa är ju nya Mellanöstern!?

Publicerat
3 hours ago strävhår sa:

Gissar att det är nya datalagen.

?? Gdpr ? 

Publicerat

Skit i det.. jag har haft ett helvete med tull och skit när jag handlade från staterna precis.. Blir det fel så kostar det multum att skicka åter, bråka med tull och speditör.

Finns väl västar på typ Teba?

• 2 weeks later...