Publicerat September 14, 20196 yr Avd frågar åt en kompis.. Anders en polare frågade idag vart man hittar Picatinyfäste till Tikka 690.. Han hade ngt sikte som behövde på och hade sökt på nätet och inte hittat ngt vettigt. Fråga två som han hängde på var om Tikkas orginalfästen.. eller sa han sako.. passar? Jag har verkligen noll koll på detta.. inte roddat med fästen sen jag köpte rävbössan... Ideer ngn?
Publicerat September 14, 20196 yr Författare 695 hette den visst.. enl kompisen finns en skena till T3.. passar? Annars funkar vanliga optilock?
Publicerat September 14, 20196 yr Har nog warne 30mm fästen liggandes hemma till en förmånlig peng om han behöver.
Publicerat September 15, 20196 yr Det är vad jag vet annan hålbild på 690/695 jämfört med både T3 och M65. Finns picatinny i stål från HG Firearms.
Publicerat September 15, 20196 yr 14 hours ago Hipshot sa: 695 hette den visst.. enl kompisen finns en skena till T3.. passar? Annars funkar vanliga optilock? Man tager en T3 stålskena från Warne och sätter upp i fräsen och flyttar 2 skruvhål så den passar på 695. Så har jag gjort. Annars ber man Ukkla här på forumet att göra en som passar. Hans grejer har utmärkt passform och finish.
Publicerat September 15, 20196 yr Författare Om man har fräs så göra man så ja.. men jag tvivlar på att Anders har slik. I alla fall förmedlat all input, får se om han nappar på ditt erbjudande Marcus!
Publicerat December 22, 20196 yr Rusan har annars fina stålringar som bygger högre än warne till de frästa spåren. Både fasta och qd. Förstår inte vitsen med en skena på en 690