Publicerat September 15, 20196 yr Då jag har en småviltsbössa på ingång när smedens tävlingssäsong väl är över undrar jag om det finns några lämpliga helmantelkulor för skogsfågeljakt i .224. Eller bör man hellre sikta på en lite tyngre matchkula som Scenar? Stigningen är 1:9 så en 69 grains Scenar kanske kan fungera utan att bara lämna ett moln av fjädrar efter sig? Och nej, det primära syftet med bössan är inte fågel, men det skulle vara mycket trevligt att ha en kula som fungerar för fågel också. Jaktformen för fågel är mestadels någon form av smygjakt ("indianjakt"?) och eventuellt toppfågel.
Publicerat September 15, 20196 yr Lämplig eller ej men jag har knackat ur en massa jaktmatch, de skjuter öht inte i min bössa så det är meningslöst att skjuta dem. Knackat ett gäng, har ytterligare 100 påväg in som kommer att knackas. Det är Norma Jaktmatch kal 223 så jag förmodar att de funkar. Jag kan tänka mej att skicka dem till dej för en symbolisk ersättning + porto.