Publicerat Januari 16, 200719 yr Tjena alla sakoister Fick tag påen beggad Vixen i bra skick nu i höst. har nu legat och pangat en del med den på banan med norma jaktmatch. Jag upplever att den vill släppa iväg ett av tre skott så att träffbilden inte blir riktigt bra. Två skott sitter ofta tätt medan ett tredle hamnar ofta 2-4 cm vid sidan om de två första. Är det bara en plastbäddning som gäller eller är det så att jaktmatchammunition är lite ojämn i kvalite så att man får räkna med lite extra spridning mats
Publicerat Januari 16, 200719 yr En kompis hade samma problem och det avhjälpe han genom att låta mig plelarbädda systemet och frilägga pipan. MVH, Peter
Publicerat Januari 16, 200719 yr Tjena alla sakoisterFick tag påen beggad Vixen i bra skick nu i höst. har nu legat och pangat en del med den på banan med norma jaktmatch. Jag upplever att den vill släppa iväg ett av tre skott så att träffbilden inte blir riktigt bra. Två skott sitter ofta tätt medan ett tredle hamnar ofta 2-4 cm vid sidan om de två första. Är det bara en plastbäddning som gäller eller är det så att jaktmatchammunition är lite ojämn i kvalite så att man får räkna med lite extra spridning mats Har samma problem med våran vixen, 2 skott kan ofta sitta tätt men ett tredje smiter oftast.
Publicerat Januari 16, 200719 yr Jag tar 400:- för en pelarbäddning och då frilägger jag pipan och lackar pipkanalen med epoxy. Vad andra tar har jag ingen aning om. MVH, Peter
Publicerat Januari 16, 200719 yr Jag tar 400:- för en pelarbäddning och då frilägger jag pipan och lackar pipkanalen med epoxy.Vad andra tar har jag ingen aning om. MVH, Peter Billigt Tror smederna brukar ligga kring 15-1800 om jag inte misstar mig.
Publicerat Januari 16, 200719 yr Jag gör det för att det är roligt och inte för att tjäna pengar. Dessutom tycker jag 1500:- är för dyrt. Skulle det stocka sig och folk stod i kö så skulle jag kanske höja priset men upp till 1500:- går jag nog aldrig. Eftersom jag bor i Piteå så tycker jag att priset ska vara så att folk har råd att skicka bössan med bussgods vilket går på ~300:- tur och retur. MVH, Peter
Publicerat Januari 17, 200719 yr Författare Tack för tipsen det blir en bäddning när man pangat klart på orrar och tjädrar för den här säsongen mats
Publicerat Januari 17, 200719 yr Hur skickar man lämpligen en bössa då? Kan tänka mig göra det när det blir dags.
Publicerat Januari 17, 200719 yr Billigast o smidigast tycker jag att det är med Bussgods. Skicka utan slutstycke, det behövs ju inte för bäddningen.
Publicerat Januari 18, 200719 yr Bussgods funkar perfekt. Har du en vapenkoffert så går det att skicka i den annars så kan du tigga embalage hos någon vapenhandlare. Skicka med en lånelicens så ska allt vara OK. MVH, Peter
Publicerat Januari 18, 200719 yr Bussgods funkar perfekt. Har du en vapenkoffert så går det att skicka i den annars så kan du tigga embalage hos någon vapenhandlare. Skicka med en lånelicens så ska allt vara OK.MVH, Peter Kanon! Då lär jag höra av mig när det är dags. Innom en snar framtid.