Publicerat Januari 16, 200719 yr Jag köpte mig en Sako Quad med pipa i kaliber .22wmr igår och det finns ju vissa skönhetsfel och brister med den men det har ni säkert bot för här Slutstyckshandtaget är i mina ögon riktigt fult... det sticker ju ut som på en gammal Hanael 310 : Det ser ut att sitta som i ett laxspår i självs slutstycket... Är det nån av er som vet om det är limmat eller hur det nu kan tänkas sitta fast? Kappan... eller vad man nu ska kalla den där plastbiten är ju varken skön eller speciellt vacker... det är väl inte så att det har börjat tillverkas nån form av tredjepartskappa i ett bättre material? Vad skjuter era quads i kaliber .22wmr bäst med för märken på ammo?
Publicerat Januari 16, 200719 yr Det som är mest synd är ju att pipan inte har samma finish som lådan. Då jag sysslar uteslutande med jakt med trädskällare så tycker jag att Federals 50 grains hålspets är bäst. Skjuter kanske inte tätast men fåglarna trillar ner "stendöda".
Publicerat Januari 16, 200719 yr Författare Jag ska främst ha min Quad till varmintskytte så en blöt/hålspets är nog vad jag främst är ute efter.
Publicerat Januari 16, 200719 yr kolla med håkan här på forumet han har testat bössan,och vet nog vilka skott som den går bäst med..mvh
Publicerat Januari 16, 200719 yr Håkan eller Beretta skulle jag säga, tror Beretta gjorde ett rätt seriöst test av olika bössor i denna kaliber. Såvitt jag minns så utmärkte sig inte Kvadden direkt som någon tätskjutare men iaf, han har nog lite koll på vilken sorts plugg som gick bäst! Testa att söka på Quad så kanske du hittar hans test, den ligger här någonstans.. Edit: Hittade den! http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?to...g15710#msg15710 Mvh!
Publicerat Januari 17, 200719 yr Författare Det är ingen av er som har sett någon tredjepartskappa som passar rakt av på en syntetquad?