Publicerat December 24, 200421 yr Vill gärna ha förslag på varma smidiga vinterskor som jag ska använda under toppjakten och vid rävvak mm. Det finns en uppsjö av vinterskor, men tyvärr är många alltför klumpliga och opassande som Jakt och skidskor. De ska passa till kabel och tegsnäs bindningar, samt vara sköna att gå med och tåla riktigt extremt låga tempraturer (-30) Känner en aning panik, nu när toppjakten är här. Hjälp mig !!!
Publicerat December 28, 200421 yr Författare Slog till igår med ett par. Sorel "Bear" Passar inte kabelbindning alls, men med tegsnäsbindningen ska fungera. Känns sköna att gå i och framför allt verkar dom nog jäkligt varma. Jag tror det är ett bra köp ???
Publicerat December 31, 200421 yr Författare Slog till igår med ett par.Sorel "Bear" Passar inte kabelbindning alls, men med tegsnäsbindningen ska fungera. Känns sköna att gå i och framför allt verkar dom nog jäkligt varma. Jag tror det är ett bra köp ??? Jävla skit... dom passade inte alls i tegsnäsbindningen. Hälen på skon är för bred för hälinfästningen på bindningen Jörn kängan var hittar jag den ? Fort snälla
Publicerat December 31, 200421 yr Jörn Kängan antifrys tel 0916-101 21 Ring och hör efter återförsäljare http://www.lantbruksnet.se/lantnet/tjanste...ngor/kangor.htm
Publicerat Januari 25, 200521 yr Författare Till slut hittade jag vinterjakt kängan och måste säga att jag är väldigt nöjd . Tre hårda/kalla dagar i tjäderskogen med träskidor i temp ner till -25 grader klarade dom med bravur Inga kalla fötter och inte en tendens till skavsår, perfekt Kängan heter Meindl "Nordkap"
Publicerat Februari 15, 200521 yr JÖÖÖÖÖÖRNKÄNGAN !!!!!!!!!!! Beställ med skidsula och näbb och du är en vinnare.(ca 2300)
Publicerat Februari 15, 200521 yr Nokian artic fox (stövlar) -34 grader som kallast idag men fötterna var varma och dom passar i både kabel & tegsnäs bindning, men dom är tunga.
Publicerat Oktober 27, 200520 yr Hej!! Jag använder ett par fodrade alpina pjäxor med mammas raggsockar i och har ännu inte frusit om fötterna trots -40. Så länge man rör på sig så går det bra, men det krävs ju andra skidor för dessa. Har använt tegnäs tidigare men det är sällan så mycket snö så att det inte går att åka med fjällskidorna och dom är hälften så tunga som tegnäs.
Publicerat Oktober 28, 200520 yr Lundhags hade en filtkänga för i tiden. Den passade bra till skidbindningar av skilda slag och var varm. Fast tusan vet om dom tillverkar den längre... :- // gAsToN
Publicerat Oktober 29, 200520 yr Jag tror man kan beställa den men det blir nog att ta fram den grövre plånboken....tror nog på en bit över tre lakan...