Publicerat Maj 4, 200520 yr Nu är det hög tid att ta fram en patron för 222:an, vad är den bästa kulan för hög precision och med bra funktion i vilt ? Rhinokulan är jag sugen på att prova, någon som har erfarenheter av den ?
Publicerat Juni 5, 200520 yr Speer Hot-Cor är en bra kula skjuter finna 3 klöver med min vixen på 100m 1 klisterlapp på 3 skott annars e det något konstigt med skytten...fungerar bra på viltet med, skjutit Rådjur,Bäver,Räv,Grävling,Katt,Kråka och lite annat smått och gott och jag kan inte klaga...har en kula som jag plocka ur en bäver på 25kg + som ser i princip identisk med den kulan dom visar på speers hemsida
Publicerat Maj 25, 200619 yr Speer 22 Spitzer Trophy Bear Claw verkar va en mycke kompetent kula men priset av skräcker ju 436kr på vapex. Själv ska jag köra med Sierra SBT Game King till rådjur har inte laddat klart en laddning än men komer inte o ladda över 850m/s. Mvh jonas.
Publicerat Mars 26, 200818 yr Nu är det hög tid att ta fram en patron för 222:an, vad är den bästa kulan för hög precision och med bra funktion i vilt ?Rhinokulan är jag sugen på att prova, någon som har erfarenheter av den ? jag använde 2 olika frabriksladdade kulor i min 222rem innan jag sålde den. båda va sako till rådjur lr rättare sakt allt som skulle ätas skjöt jag med sako game head den gjorde alltid jobbet o den gorde d bra uta onormal köttförstöring o med bra pessition, till allt annat hade jag sako arrohead ( nosler bst) den va en ren destrojer träffade man räven, grävlingen katten så låg den, använder samma kombination i min 22-250 nu men har bara provat arroheaden än så läge hade den inte i bock jakten,,, men arroheden gör sitt jobb nu me. men inget jag tänker skjuta bockar i bogen med.
Publicerat Mars 26, 200818 yr Va? Har du en .222 OCH en 22-250? Isf så ska du satsa på ngt seriöst till 222:an, allt oseriöst (varmint) har du ju i den andra pjäsen.. Normas 4 grammare ska gå bra enligt Mr Berg. Mvh!
Publicerat Mars 26, 200818 yr Det mest imponerande tycker jag är att man gräver fram inlägg som nästan är tre år gamla och svarar på dem! Det kallar jag ett seriöst intresse för att läsa allt som skrivits här. Vänligen, Henrik
Publicerat Mars 26, 200818 yr Ja jävlar, såg inte att ämnet var så gammalt Skulle förvåna mej mycket om Mats har den bössan kvar.. Mvh!