Publicerat Oktober 29, 20196 yr Hej! Jag har en rx Helix som jag köpt en ljuddämpare till och tycker den blir för lång och klumpig med dämparen... Är det någon som har erfarenhet av att kapa en 30-06 pipa till typ 48 cm? har läst att många ej rekommenderar detta.. har även hört och ett folk som gjort det ändå och är super nöjda med precision mm. jag har koll på att krutet inte hinner förbrännas i kort pipa, de blir högre knall och större mynnings flamma. Och att hastigheten sjunker. men hur mycket skillnad gör det egentligen?
Publicerat Oktober 30, 20196 yr Älgarna och vildsvinen känner säkert ingen skillnad på 55 cm eller 48 cm. De bryr sig säkert inte om myningsflamman sedan du sätt på dämpare heller. Precisionen blir säkert inte sämre heller i en kortare och styvare pipa. Du får väl prova.
Publicerat Oktober 30, 20196 yr Jag har kortat den till 48. Märker ingen skillnad. Inga pro lem med flamman när jag har dämpare på när jag jagar på åteln