Publicerat November 6, 20196 yr Hej! Funderar på detta med stämpel, kollar på Merkel drillingar för eventuellt inköp. Har läst på lite olika forum att det finns någon kvalitetsstämpel Q1 eller liknande. Min fråga är, hur mycket är den värd, då jag hittat den på drilling från 80-talet då den tidsperioden sågas av många experter? Finn den bara på vissa utvalda vapen eller hur funkade stämplingen? Kan man lugnt köpa ett 80-tals vapen med stämpeln och vara trygg med att vapnet är väl sammansatt och i kvalitet? Väljer lite mellan 2 vapen, det ena är en Merkel 32 12/70 5,6*52R gjord mars 71 och den andra är en Merkel 30 16/70 5,6*52R gjord maj 82 båda med hakmontage o kikarsikte! Jag är inte i behov av klass 1 så det är inget krav. Är helt novis när det gäller drillingar så tar tacksamt emot råd. Jag vet att det är helst förkrigsmodeller och klass 1 som gäller, men nu är det dessa jag funderar på. Beroende på att dom ligger till hyfsat pris när det gäller min plånbok! Tacksam för svar Redigerad November 23, 20196 yr med Lusen Gäller inte längre