Publicerat November 16, 20196 yr Efter att ha fungerat utmärkt under de första 100+ skotten jag skjutit med denna pang har den börjat dubblera. De senaste 5 avfyrningarna (en under jakt förre helgen, tokdöd gris) och 4 på bana idag... Vilken smed i Stockholmstrakten har folk förtroende för vad gäller att fixa till detta?
Publicerat November 16, 20196 yr Jag skulle ta kontakt med Englund eller Tommy Bergman. Det där är inte "bara" Jag har själv anlitat dom för liknande job
Publicerat November 17, 20196 yr Ujujj... ? De vill man ju inte va me om! Hoppas du få de fixat åäven jag instämmer i Danskens rekommendation. Men Grattis till den tokdöda grisen! ??
Publicerat November 18, 20196 yr Författare Detta är en populär post. Den var mer död än papegojan John Cleese reklamerade i zoobutiken. 2 st 8x57:or 15mm från varandra, centralt i maskinrummet, är helt enkelt jättefarligt.
Publicerat November 19, 20196 yr Detta är en populär post. On 11/18/2019 at 12:43 AM, JOBEno1 said: Tokdöd!!!? det uttrycket snor jag för framtida användning? Annars är ju "jättedöd" ett myntat uttryck från svt:s klipp med lätt chockad kvinnlig journalist som fick vara med om en lyckad björnjakt! ?
Publicerat November 19, 20196 yr 21 hours ago HerrBerg sa: Den var mer död än papegojan John Cleese reklamerade i zoobutiken. 2 st 8x57:or 15mm från varandra, centralt i maskinrummet, är helt enkelt jättefarligt. Fast ordentligt död hade den ju varit först om bössan triplerar så den blir saltad med vad jag förmodar en kal 20 oxå
Publicerat November 19, 20196 yr Men du @HerrBerg Ha inte din brytbössegurupolare nån teori å nån bra smed som kan böja tillbaka din dsd så den inte dubbelpangar nå mer? ?
Publicerat November 19, 20196 yr Detta är en populär post. Var väll när dem testade den i jakt o vapen. När alla 3 pipor gick 9x3x74 från bänk?
Publicerat November 25, 20196 yr Författare Hmmm... problemet är nog bakom kolven konstaterade att den inte dubblerar med ett fastare grepp med "höger-Hanna" ? om kolvhalsen. Min tro är att högerhanden följer med lite grand när vapnet rekylerar, men "lossnar" när man kommer tillbaka från rekylen.. varvid pekfingret "krockar" med avtryckaren. Jag anar att det är fler dubbelstudsare som har problem med sina ägare, än tvärtom...
Publicerat November 25, 20196 yr 12 minutes ago, HerrBerg said: Hmmm... problemet är nog bakom kolven konstaterade att den inte dubblerar med ett fastare grepp med "höger-Hanna" ? om kolvhalsen. Min tro är att högerhanden följer med lite grand när vapnet rekylerar, men "lossnar" när man kommer tillbaka från rekylen.. varvid pekfingret "krockar" med avtryckaren. Jag anar att det är fler dubbelstudsare som har problem med sina ägare, än tvärtom... ??Intressant reflektion.... ?