November 18, 20196 yr En rejält tjock bok är det som går igenom det mesta samt har massor av provtryckta data i alla kalibrar från 12 -410 och alla stukningar inklusive Ogival aka PACI . Skicka PM så får ni referens och kontaktuppgifter han har lovat samma pris som jag fick 85 euro ink frakt ,Boken är på ital och ska man förstå allt så så behövs tålamod och google translate. Datan däremot är lättförståelig och i alla tre stukningarna Stjärna , Rund och Ogival PACI /P
December 16, 20196 yr Author Jag har glömt att skriva att i boken finns även laddata för Stål i 12-16-20 och blyhagel heter Piombo stål nåt annat, dock ser man på komponenterna ( förladdningen) att det handlar om stål. /P
February 7, 20215 yr Author Får väl uppdatera den här tråden och lobba för den här boken i och med de så deprimerande Bly-diskussionerna de senaste dagarna. Det intressanta är att kruten som används i ståldatan i boken är Europeiska så med andra ord kanske det finns en mikroskopisk men ändå en chans att dessa krut hittar hit. Jag har allt hemma för att ladda No tox imorgon om jag vill , säkert 40-50 kg 2 & 4:or stål .... Som sagt om jag vill, men än på jävligt länge känner jag inte att jag vill.
December 21, 20232 yr Author min granne på landet har shoppat den boken , han är datakunnig så jag frågade om nåt översättningsmässigt . Min tanke var att fota och översätta sedan göra skärmdumpar .. Han hittade nåt som verkar lovande..