Publicerat December 8, 20196 yr Handlat Wallemans sikte.. gissade på att det var fästen som funkar på skena med så jag högg dem med.. tillsammans med kulor och hylsor osv.. Hur som, visar sig att fästet som sitter på siktet är ett sakofäste såvitt jag kan bedöma.. Det lirar inte med picatinny skena va? Går det att fixa eller är det bara att genast ställa in sig på nytt fäste? Just det.. Det är alltså ingen Sako/Tikka som siktet ska på utan en Howa.. Mvh"
Publicerat December 8, 20196 yr Alltså Sako's koniska lax? Det fanns baser i stål förr som passade på m/98 och flera andra där man använde Sako's ringar. Av en ren händelse har jag sånna liggande, men det lirar nog inte med höjden på en Hova?
Publicerat December 8, 20196 yr Om det är optilock som sitter på så har Sako baser för picatinnyskena, jag har själv optilockringar och dom baserna på en bössa. /Mike
Publicerat December 8, 20196 yr Författare 1 hour ago Dansken sa: Alltså Sako's koniska lax? Det fanns baser i stål förr som passade på m/98 och flera andra där man använde Sako's ringar. Av en ren händelse har jag sånna liggande, men det lirar nog inte med höjden på en Hova? Ja jag tror det är dessa.. nu när ni skriver så inser jag att jag inte kollade såå noga, såg bara den där lilla pinnen som fungerar som extra rekylstopp. Måste kolla igen.. 38 minutes ago Mad Mike sa: Om det är optilock som sitter på så har Sako baser för picatinnyskena, jag har själv optilockringar och dom baserna på en bössa. /Mike Finns alltså en bas som passar picatinny.. fan va smutt, då kan det ju funka detta!!