Publicerat Januari 19, 200719 yr Nu har jag varit med om det. Öppnade en gammal burk vihtavouri n133. En hyllvärmare jag inte använt nästan något av. Burken är snart 20 år gammal. Luktade på krutet verkade schysst. Hade ju varit i en stängd plåtburk. Original. Hällde ut i krutdoseraren och då frigjordes ett brunrött moln av partiklar. Krutet hade börjat sönderfalla. Ska elda upp det någon dag och kolla om det finns mera burkar från gamla tider.
Publicerat Januari 19, 200719 yr Hej Nils.Tror det är rost från burken. lys med en lampa.så är de nog rostprickar i plåtburken har sett det förut.och även använt krutet.men de e väl inte att rekomendera Mvh Täa
Publicerat Januari 20, 200719 yr Författare Jag tyckte det luktade konstigt från krutet när jag hällt upp det men jag är inte säker. "better safe then sorry" Röken såg inte riktigt ut som rost heller utan var mera rödaktig. Jag vågar inte chansa heller utan eldar upp det.