Publicerat Januari 19, 200719 yr Vill höra med er grabbar här på forumet om det är någon parningen nu i vår så att man kan ha an valp till sommaren?? Jag och min morbror har kollat på Jämte, Laika och Vit älghund, för älg och gris men till stor del är det älg som vi jagar=) Koom igen nu Grabbar ;D ha de /K
Publicerat Januari 19, 200719 yr vet duktiga jämtar som är på g i vår i hakkas av lenart ??? men vit älghund är riktigt fina längsen man såg en sån
Publicerat Januari 19, 200719 yr Är det laika du söker skall du kika på www.svenska-laikaklubben.nu har nog aldrig varit så många bra parningar sammtidigt. Mvh Kolja
Publicerat Januari 19, 200719 yr Vill höra med er grabbar här på forumet om det är någon parningen nu i vår så att man kan ha an valp till sommaren?? Jag och min morbror har kollat på Jämte, Laika och Vit älghund, för älg och gris men till stor del är det älg som vi jagar=)Koom igen nu Grabbar ;D ha de /K Gå in på de olika rasernas hemsidor eller kontakta valpförmedlig/avelsråd där är lättast att hitta intressanta kullar. På Laikaklubbens sida finns flera mycket intressanta kullar för tillfället.
Publicerat Januari 19, 200719 yr Är det laika du söker skall du kika på www.svenska-laikaklubben.nu har nog aldrig varit så många bra parningar sammtidigt.Mvh Kolja Fan Kolja! Du var snabbare än jag. ;D
Publicerat Januari 19, 200719 yr Har en intressant parning på g nu till vår U sjch Nordjämtens Alba född 2005 en av sveriges yngsta sjch tikar någonsin E Ackers Doj världens mest meriterade jämthund men det är otroligt många som ringt men ej lovat åt nån ännu
Publicerat Januari 19, 200719 yr OKej jag skickade till din inbox!! så vi pratar där=):D All info är toppen:D
Publicerat Januari 19, 200719 yr TACK ;D Vilken sort är bäst då?? VAD ä bäst`?? Ja vilken är bäst? Aftonbladet eller Expressen ??? ;D Tycker du ska försöka komma med ut och jaga med hundar av de raser du är intresserad av och försöka bilda dig en uppfattning själv. För du lär få olika svar beroende på vem du frågar. Beroende på vad för marker man har, hur man jagar, osv. Har du jagat med någon av de ställande raserna?
Publicerat Januari 19, 200719 yr Jag har jagat med Jämte Grålle och vit älghund Och vi bor liksom där det finns nu runt kanske 30 vildsvin där vi har våra marker så det börjar å komma det är därgör det blir svårt, hade man skaffat en hund för 3år ele nåt sen då hade man ju kunnat välja lättare men nu ska domm där grisarna stå i stånd också:D:);D;D
Publicerat Januari 19, 200719 yr skulle jag köpt en jämthund idag hade det utan tvekan blivit efter Elimon Salon Pomo säger bara fy fan vilken hund, kolla www.ackers.se för info, vidare så har mikael tham en kull väst laikor hanen öst import,
Publicerat Januari 19, 200719 yr Låter som ett grekiskt lantvin... Vad är det för hund och vad användes den till?
Publicerat Januari 19, 200719 yr skulle jag köpt en jämthund idag hade det utan tvekan blivit efter Elimon Salon Pomo säger bara fy fan vilken hund Jo nog är det bra mökö är väl bättre eller ???
Publicerat Januari 19, 200719 yr Pomo är en utpräglad och erkänt mycket duktig björnskällare. Pomo tog 1:a pris på frilevande björn vid endast 14 månaders ålder. Han är den hund som är yngst någonsin med den bedriften, även i konkurrens med gråhundar, karelska björnhundar samt laikor. Det finns bara 17 jämthundar som tagit 1:a pris på frilevande björn och där är Pomo den i särklass yngsta. Bland övriga raser finns det 19 gråhundar, 16 karelska björnhundar samt 4 östsibirisk laikor som klarat 1:a pris på frilevande björn dvs. totalt endast 56 hundar. Pomo har på löshundsprov på älg 78, 80, 84 och 97 poäng. Bemärk att dessa pris är tagna i mycket vargtäta områden nära ryska gränsen. Pomo är även ögonlyst utan anmärkning. Pomo har certifikat och BIR på utställning. cert BIR Norge. cert BIM Norge Pomo har certifikat i Sverige Nu även NJCH Kopierat ur Ackers hemmsida.
Publicerat Januari 19, 200719 yr när jag jaga med han så tog han upp en älg, stod i upptaget, 15-20 min senare så drog älgen ca 5 km simma ut på en ö som ligger 300-400 m från land hunden efter skällde i 1 timme men efter som ingen båt kunde plockas fram så kallades hunden in och kopplades...
Publicerat Augusti 14, 200817 yr när jag jaga med han så tog han upp en älg, stod i upptaget, 15-20 min senare så drog älgen ca 5 km simma ut på en ö som ligger 300-400 m från land hunden efter skällde i 1 timme men efter som ingen båt kunde plockas fram så kallades hunden in och kopplades... Alltid trevligt att dra upp gamla trådar! Vi får väl se om den lille vandalen tar efter sin far!