Publicerat December 16, 20196 yr Jag har tänkt söka licens på två vapen en klass 2 (30-30) samt en klass ett (444) Dessa två blir mina 5 och 6. Det jag undrar över är om det går att söka båda samtidigt eller om man måste ta en i taget för att kunna motivera det andra vapnet? Så här ser min garderob ut för närvarande: 1: 22lr jakt på kråkfågel samt mård 2: 22wmr jakt skogshöns, räv, hare 3: 222 toppjakt och passjakt på rå 4: 308 passjakt älg De jag tänkte söka har motiveringen: 5: 30-30 drevjakt(hund) med öppna riktmedel. Rådjur. Korthåll. 6: 444 hundförarbössa till älg och vildsvin. Öppna riktmedel. Tror ni att det kommer att fungera?
Publicerat December 16, 20196 yr Författare 3 minutes ago Dansken sa: Det ska funka. Det vore toppen, tackar. Hur borde jag göra när jag söker licenserna då det är hos två olika handlare, ska jag skriva med att jag samtidigt söker det andra vapnet? Tänker om jag måste motivera alla andra vapen också.
Publicerat December 17, 20196 yr Jag tycker du har motiverat ditt behov snyggt. Kort och precist och informerande. Skriv inte en massa annat onödigt. Vänta och se om dom vill ha kompletterande uppgifter (men det tror jag inte blir fallet) och svara då isf. Lycka till.
Publicerat December 17, 20196 yr Författare 4 hours ago Dansken sa: Jag tycker du har motiverat ditt behov snyggt. Kort och precist och informerande. Skriv inte en massa annat onödigt. Vänta och se om dom vill ha kompletterande uppgifter (men det tror jag inte blir fallet) och svara då isf. Lycka till. Tackar. Nu har jag ansökt åtminstone så nu hoppas jag på en god överraskning i januari.