Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

R8 successkolv. Vart fästa benstöd?

Featured Replies

Publicerat

Har ju exabits förra r8 med en tämligen trevlig träbit på. Gudomlig att skjuta med MEN. De saknas fäste för benstöd och då jag ändå använder det 50% av tiden jag jagar med kulgevär så vill jag såklart ha det.

Har blasers kolfiberbenstöd liggandes hemma nu och en adapter. Dock kräver det ett 19mm stort hål i träbiten? så man vill gärna få rätt på första försöket!

Av den tokproffsiga bilden jag lägger upp, vilken placering hade ni valt?

Nackdelar med den främre punkten som jag ser det: tunnare mängd trä kvar vilket såklart är negativt ur hållbarhetssynpunkt. Samt möjligheten för infästning av remhållare blir klart svårare!

Nackdelen med de bakre stället: sätta borren i den fina träbiten OCH nätskärningen? spontant känns denna punkt bäst och fästet kommer ju inte sticka ut ur kolven så de syns egentligen inte nå vidare mkt ändå?

Hur hade ni gjort eller va tycker ni verkar vettigast?

Likadana kolfiberpinnar modell överprisade är de som ska på bössan.

20191217_000753.jpg

blaser-skjutstöd-carbon-bipod-success-0.jpg

Publicerat

Första reaktionen är NEJ! ??

Men jag är precis som dig, kan jag inte använda mina vapen till den praktiska jakten jag faktiskt utför så kan det kvitta. 

Jag hade personligen satt fästet vid din bakre punkt, är ganska så säker på att det går att "plugga" och få snyggt om det skulle vara så att nästa ägare inte vill ha adapter för spartan-Bipods. 

Mina 5 cent.

Publicerat

Kör på! Väldigt fin bössa men hur man än vrider och vänder är det ett verktyg. 

Benstöd ska sitta så långt fram som möjligt tycker jag ?

Publicerat

Så långt fram som möjligt!

Jag skulle nog vilja ha det där vapenremmen verkar sitta...

Publicerat
  • Författare

Ju längre fram ju bättre såklart. Men de blir väldigt klent med trä där omkring?  ska mäta mer exakt ikväll så får vi ae hur mkt som blir över.

Tar man där fram så blir de problem att fästa vapenremmen vilket är direkt obra då jag inte kör hölstersäck längre?

Publicerat

Hade sålt dem. Och satt en spigot.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago hs_merkel sa:

Hade sålt dem. Och satt en spigot.

Va för benstöd till de då? Inte testat något som jag funnit värt o använda men inte testat jättemkt heller. Spigotfästet är ju så jäkla fult?

Kanske lite utseendefixerad men vafan, bössan är ju ändå lite finare än en enkel syntet?

Publicerat

Hade struntat i att borra i den, tror du sänker andrahandsvärdet rätt rejält när det inte är blaser original konfigurationer.

Köp en ryggsäck du kan ha som skjutstöd istället, finns trevliga "klykor" man kan fästa i mollesystem.

Publicerat
20 hours ago marcus.söderlund sa:

Va för benstöd till de då? Inte testat något som jag funnit värt o använda men inte testat jättemkt heller. Spigotfästet är ju så jäkla fult?

Kanske lite utseendefixerad men vafan, bössan är ju ändå lite finare än en enkel syntet?

Blir stora hål av dessa benstöd. Är inte snyggt. Ryggsäck eller sticks

Publicerat
  • Författare
35 minutes ago hs_merkel sa:

Blir stora hål av dessa benstöd. Är inte snyggt. Ryggsäck eller sticks

Kör skjutkäppar för sittande och stående men för liggande dom gångerna man kommer ut på sån jakt/skytte så är de någon form av benstöd som hägrar. Men spigoten. Vilka benstöd till de finner du värt o använda?

Publicerat

Jag hade montera något där rembygeln kommer ut. Skena/ spigot etc Finns olika lösningar sen kan man sätta dit vad man vill. Borra i nätskärningen eller i en skarv tycker jag verkar oklokt.

Publicerat
  • Författare
På 2019-12-18 at 10:11 hs_merkel sa:

Jag hade montera något där rembygeln kommer ut. Skena/ spigot etc Finns olika lösningar sen kan man sätta dit vad man vill. Borra i nätskärningen eller i en skarv tycker jag verkar oklokt.

Vet att de ser bättre ut men ska iaf kolla om inte smeden kan fixa de på något snyggt sätt. Orkar inte leta efter något nytt stöd man ska finna intressant o sen infästning till de. Finns spigot för syntet men den ser inte likadan ut invändigt kolven så blor iaf pyssel för smeden.  För denna bössa får vackert dom som jobbar med de pilla med?

Publicerat

Jag hade absolut satt det i den bakre punkten, alltså i valnötsträet.