Publicerat December 20, 20196 yr Jag är ju lite lätt konservativ, kulor ska innehålla bly typ, så vad finns att säga om Hornady NTX kulorna? Ska ladda lätta kulor till 204:an och denna rackare är ju svinlätt OCH boat-tali vilket jag föredrar..
Publicerat December 20, 20196 yr Den gör säkert jobbet men är inte laglig för räv på grund av den ringa kulvikten. 39 grains eller mer är det som gäller för klass 3. Det finns vad jag vet inga tyngre blyfria kulor än 30 gr för .204. Som jag har skrivit på andra ställen kommer jag köra Nosler Ballistic Tip Lead Free i .223, men det hjälper ju inte dig...
Publicerat December 20, 20196 yr Författare Mm har för mej att MadMike roddade med något liknande till sin 17.Smack2 Back in the days.. ?
Publicerat December 20, 20196 yr Ntx skjuter inget vidare eller rent av skit för mig, provat i alla kantantända kalibrar utöver 22LR samt 22Hornet. Det betyder inte att de är dåliga bara att jag inte fick det att fungera./C
Publicerat December 20, 20196 yr Beställde deras supeperformance men den kom aldrig. 1360 m/s? bör bara bli mjöl kvar. Men fick aldrig prova dem, men efter provat 40 grains v-max 1275 m/s så vet jag att dessa lätta kulor inte funkar där jag jagar. Räcker med dimma för att dem ska haverera.
Publicerat December 20, 20196 yr Författare 7 hours ago Christian N sa: Ntx skjuter inget vidare eller rent av skit för mig, provat i alla kantantända kalibrar utöver 22LR samt 22Hornet. Det betyder inte att de är dåliga bara att jag inte fick det att fungera./C Mm avskrivit dem mer eller mindre, lär räcka det jag har o har inhandlat idag. Enda ev skälet hade varit en liten boattail som underlättat laddningen..