Publicerat Januari 19, 200719 yr Jag har lite funderingar på att skaffa mig en "älgklubba" i kaliber 9,3X57. Vad är det man ska kika lite extra noga på när man kikar på eventuella bössor för inköp?
Publicerat Januari 19, 200719 yr Det är en otroligt snäll och trevlig kaliber. Det viktigaste är att du hittar en med en stockning som du trivs med. Kolla också hur ev. jobb på bössan är utfört, om klackarna sitter klackarna rakt, om pipan är frilagd, skjuter den bra etc. etc. Tillverkningsår och modell är enligt mig oviktigt för en x57 gör sig bra i både M96 och M98. Jag har en till salu under säljes MVH, Peter
Publicerat Januari 19, 200719 yr Författare Jag har en till salu under säljes Jag vet det... och jag fick precis mail från dig ang den Dessvärre är jag inget för helstock så jag letar vidare...
Publicerat Januari 19, 200719 yr Författare Det är världens enklaste sak att konvertera en helstock MVH, Peter Jepp... när man ändå sågar upp bröstbenet på älgen med tigersågen kan man ju passa på att kapa av stocken på bössan...
Publicerat Januari 19, 200719 yr Att det är en 98:a har en 146 själv som jag ska modifiera ytterst lite till hundförarpang, eller byta till en Marlin i 45/70