Publicerat December 30, 20196 yr Bild 2 skulle jag säga Galt med det branta ryggslutet och tunga frampartiet. På bild 1 är det dock ett flackare ryggslut men skulle ändå vilja påstå att frampartiet är tungt även där. Ser dock inga "dubblebumpers" på någon av bilderna. Tämligen kort tryne på bägge bilderna. Svårt fall - better safe than sorry? Vikten skulle jag säg (efter en korrigering) ligger någonstans mellan 105-115kg. 112kg om jag ska ge mig på en exakt siffra ?
Publicerat December 31, 20196 yr Rikta in dig på hans avkommor istället! Brist på äldre (kapitala) handjur är ju tyvärr genomgående för samtliga av våra klövviltsarter.
Publicerat December 31, 20196 yr Författare 4 minutes ago David S sa: Rikta in dig på hans avkommor istället! Brist på äldre (kapitala) handjur är ju tyvärr genomgående för samtliga av våra klövviltsarter. Håller med dig men just på våran mark finns det många stora galtar som kan vara ett problem när vi jagar med hund. Annars skjuter vi uteslutande årsgrisar.