Publicerat Januari 2, 20206 yr Hallå i stugan! Som rätt nyexaminerad ”jägare” ska jag till att köpa min första bössa, hade tänkt mig ett kombivapen. Vad behöver man ha klarat för praktiska skjutmomentet för att få licens på vapnet? Som jag har förstått det finns hagel, kula och högvilt? Och om kalibern m.m är lägre än klass 1 måste man väl ända bara behöva ha hagel och kulprovet på papper? Tacksam för förrydligande!?? /Carde
Publicerat Januari 2, 20206 yr 19 minutes ago Carde sa: Hallå i stugan! Som rätt nyexaminerad ”jägare” ska jag till att köpa min första bössa, hade tänkt mig ett kombivapen. Vad behöver man ha klarat för praktiska skjutmomentet för att få licens på vapnet? Som jag har förstått det finns hagel, kula och högvilt? Och om kalibern m.m är lägre än klass 1 måste man väl ända bara behöva ha hagel och kulprovet på papper? Tacksam för förrydligande!?? /Carde För kombi klass upp till 2 krävs hagel och grundprovkulavapen, om klass 1 måste högviltdelen med finnas.