Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träffbilder

Featured Replies

Publicerat

Tyvärr inte riktigt med handladdat att göra men har börjar ytterst smått att göra test av hagelpatroner i min beretta 391a.  Beställde 2 choker från england. En x-full för blypatronerna samt en öppnare för stålpatronerna.

Alla träffbilder är skjutna på 45 lasrade metrar med x-full.  Pappen är 70cm hög och fläcken i mitten motsvarar på ett ca en snusdosa.

Detta är första grovsållningen så bättre och nogrannare kommer framöver iaf.

Bild 1 & 2 = winchester super speed us 4.

Bild 3 & 4 = gamebore black gold us5

Bild 5 & 6 = gamebore pigeon extreme us5.

20200101_120650.jpg

20200101_120701.jpg

20200101_121335.jpg

20200101_121120.jpg

20200101_122524.jpg

20200101_122142.jpg

Publicerat
  • Författare

Bild 1 = S&B 53g us 3 patron?

Sköt så jävla spritt så sket i fler tester. Trodde förvisso inte på den ändå men måste ju testa.

Bild 2 = gamebore stål us7,5, 24g övning

Som referens vart de en klumpig arbetshanske. La jag den i mitten så täckte den 15-25 hagel av bpde gamebore black gold och pigeon extreme.

20200101_123814.jpg

20200101_124926.jpg

Publicerat

X-full brukar vara svår att få skjuta bra, en modern full ( 0,90mm)  hade nog gett dig bättre bilder.

Premiumpluggen var ju iaf bättre, kan iofs bero på att fina hagel tar hård choke bättre.

/ P

Publicerat
  • Författare
6 hours ago culot sa:

X-full brukar vara svår att få skjuta bra, en modern full ( 0,90mm)  hade nog gett dig bättre bilder.

Premiumpluggen var ju iaf bättre, kan iofs bero på att fina hagel tar hård choke bättre.

/ P

Helt klart. Har ett par modeller och märken till jag vill pröva i denna innan jag ev beställer några till. 

Det är 5:or jag brukar skjuta med. Ev 6:or så skjuter den bra med de så är det fullgott för mig. Skjuter som störst gås/räv/tjäder med denna bössa iaf så.

Publicerat

Om du ska fortsätta och testa.. Ta en sv spritpenna och dutta varje hagelhål så syns det tydligare hur bra/dåligt det är.. Om du ids, tror det kan göra det hela mer presentabelt!

Publicerat
  • Författare
5 hours ago Hipshot sa:

Om du ska fortsätta och testa.. Ta en sv spritpenna och dutta varje hagelhål så syns det tydligare hur bra/dåligt det är.. Om du ids, tror det kan göra det hela mer presentabelt!

Absolut. För egen del såg jag tydligt på baksidan. Men pappen var inte bra nog. Ska samla på mig en större mängd mellanlägg från pallar. 80x120cm bitar. Tänkte ta såna och göra seriösare prov på. Då även rita upp en 70cm cirkel likaså och skjuta med sikte på bössan?

Så absolut med på dina tankar?

Publicerat

Målarskyddspapper från Biltema funkar även bra. Jag brukar klippa till 120x120cm bitar och efter skottet lägga på en 76cm ring över svärmens centrum. Panga även på 36m håll så blir det enligt gängse standard.

Exempel.thumb.jpg.ab7b92bc39b9f26fd9f119c5be7c733e.jpg

Publicerat

1,5 Mjölkpapp från Bauhaus  ! Mät upp och kapa exakt i mitten så har man 75cm Bredd,  Utmaningen är att pricka mitt i .... 

/P